3 metode de segmentare a bazei de date pentru o afacere online profitabilă

Segmentarea bazei de date cu abonați este o unealtă eficientă pentru un business e-commerce profitabil. Aceasta este o strategie de marketing foarte importantă care te ajută să îți dezvolți o afacere de succes.

În ce constă această segmentare a bazei de date cu clienți? Această segmentare este o împărțire pe categorii a clienților și abonaților în funcție de niște criterii bine stabilite. Acest proces permite crearea de oferte separate în funcție de tipul clienților și propunerea de produse pe baza unor categorii prestabilite.

Segmentare pentru targetarea clienților potențiali

Cu ajutorul newsletterurilor poți să îți promovezi produsele sau serviciilor potențialilor clienți, noilor abonați la websiteul tău pentru a-i transforma în consumatori.

Poți să creezi o segmentare doar pentru această categorie de utilizatori și poți să le trimiți emailuri care îi ajută pe noii abonați să cunoască mai bine businessul tău și modul lui de operare prin texte ce le atrag atenția.

Folosește titluri call-to-action și fraze scurte ce îi vor atrage ca un magnet. Împachetează toate informațiile cheie despre produsele și serviciile tale sub forma unui text scurt, folosește-te și de imagini și clipuri video pentru un succes garantat.

Segmentare în funcție de activitatea clienților

Creează două criterii:
–        segmentare pentru clienți activi
–        segmentare pentru clienți inactivi

Trimite clienților tăi activi oferte cu produsele cele mai noi, recomandări personalizate în funcție de preferințe, oferte cu noile categorii de produse/servicii pentru a le atrage atenția.

Arată-le clienților activi că îi apreciezi incluzând mesaje în care le mulțumești pentru loialitate și îi încurajezi să îți urmărească businessul în continuare.

Nu uita să le aduci la cunoștință promoțiile cele mai bune și oferă-le un discount special de loialitate.

Trimite clienților inactivi newslettere și mesaje prin care le arăți că le simți lipsa, arată-le cele mai vândute produse sau servicii și ultimele noutăți. Încearcă să le susciți atenția.

Oferă-le un cod promo clienților care se reîntorc la businessul tău și un discount considerabil pentru prima lor achiziție din momentul în care devin activi.

Segmentare în funcție de zona geografică

Dacă dorești să promovezi produse într-o zonă anume trebuie să realizezi o segmentare bazată pe geolocalizare. Această geolocalizare îți permite să trimiți oferte clienților prin poștă și să le prezinți oferte personalizate clienților în funcție de orașul sau zona din care provin.

De exemplu: clienților din orașul în care se află sediul magazinului poți să le trimiți un newsletter prin care îi încurajezi să meargă la sediul fizic al magazinului pentru a încerca produsele sau pentru a le vedea în realitate. Clienților din alte orașe le poți trimite mesaje cu perioadele în care oferi transport gratuit pentru a încuraja creșterea vânzărilor.

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *