5 motive pentru care email marketing-ul este un instrument excelent de  vanzare

In vasta lume a marketingul online ai la dispozitie o multitudine de canale prin care sa te promovezi si sa ajungi la publicul tinta insa timpul si resursele tale sunt limitate, prin urmare trebuie sa iti stabilesti foarte bine prioritatile pentru a obtine rezultatele scontate.

 Daca te regasesti in aceasta situatie, probabil stii deja ca e recomandat sa te conectezi cu grupul tau tinta intr-un mod cat mai personal in timp ce investesti un buget rezonabil in acest sens. In acest fel rata de recuperare a investitiei (ROI) nu poate fi decat una foarte buna.

 Iti prezentam: email marketing! 🙂

Email marketingul este unul dintre putinele canale care indeplinesc aceste deziderate: costuri rezonabile si rezultate foarte bune in materie de conversii.

Neil Patel, unul dintre cei mai renumiti marketeri ai lumii, Cofondator la KISSmetrics, Crazy Egg & scriitor la Quicksprout blog, afirma:  “Marketerii unora din cele mai de succes companii din lume considera ca email marketingul este instrumentul nr. 1 in materie de crestere a vanzarilor. Personal, dintre toate canalele pe care le-am testat email-ul continua sa performeze cel mai bine dintre toate. Nu numai ca are un grad ridicat al conversiilor dar pe masura ce iti maresti lista de contacte poti sa il monetizezi continuu prin promovarea mai multor produse. Uite, de exemplu, site-uri de ecommerce precum Amazon una dintre modalitatile prin care te conving sa cumperi de la ei este accea ca iti trimit noile oferte si promotii prin mail”

 Noi iti vom prezenta mai jos 5 motive pentru care consideram ca email marketingul este unul dintre cele mai eficiente canale de vanzare si pe care ar trebui sa il iei in considerare:

 1. Email-ul este cel mai influent instrument in digital marketing

Desi pare surprinzator, gandeste-te la propriul tau comportament in online: cand te abonezi la un website (un magazin online, de exemplu) trebuie sa-ti introduci adresa de email pentru a-ti crea contul. Pe de alta parte, ai nevoie de o adresa de email chiar si pentru a-ti crea un cont de Facebook sau Twitter. Mai mult, Facebook sau Twitter folosesc email-ul pentru a-si notifica utilizatorii ori de cate ori cineva ii tag-uieste intr-o poza.

Email-ul este moneda de schimb a Web-ului si nu se poate sa fii prezent in online fara a avea macar o adresa de email. Iarasi, cand vine vorba sa tii legatura cu clientii si prospectii email-ul se dovedeste a cea mai buna modalitate.

 2. Email-ul este o modalitate excelenta de a-ti informa clientii  

Email marketingul nu este numai un intrument pe care il folosesc marketerii pentru ca este usor. Aceasta este una dintre cele mai bune tactici pe care le folosesc antreprenorii pentru a tine legatura cu clientii. Mai mult, clientii sunt foarte interesati sa afle noutati de la brandurile lor preferate prin email.  Nielsen afirma ca 28% din oameni se aboneaza la noutatile unui magazin online pentru a fi informati in permanenta. Email marketingul este un instrument excelent si pentru distribuirea continutului video, acesta fiind unul dintre canalele cu o dezvoltare uriasa.

 3. Email-ul iti aduce cele mai multe conversii

Cei mai multi marketeri sunt axati pe cresterea conversiilor. Indiferent ca aceasta se contorizeaza in lead-uri, vanzari sau abonamente cel mai mare obiectiv al oricarei persoane ce se promoveaza online este acela de a-si transforma potentalii clienti in clienti platitori.

Iar cand e vorba de conversii, nu exista un canal mai bun decat email marketingul.

 Pe cand la Twitter rata medie de click este de aprox. 0,5%, in cazul email marketing-ului accesta ajunge si pana la 3%. Asta inseamna ca ai de 6 ori mai multe sanse ca o persoana sa ajunga pe site-ul tau din email decat de pe Twitter. Dupa cum stii, prin intermediul email-ului poti afla cu exactitate ce fel de informatii vor clientii sa obtina de la tine (inca de la abonare) – lucru care nu este valabil in cazul social media. Conform unui studiu Monetate 4,24% dintre cititorii de email-uri cumpara de la tine in comparatie cu 2,49% vizitatorii proveniti din motoarele de cautare si 0,59% proveniti din social media.

 Mai mult, cu email marketing poate fi masurata performanta campaniilor cu o foarte mare precizie. Sendmachine dispune de statistici precum: deschideri, click-uri, bounces, forward-uri etc.

 4. Email-ul este canalul preferat de comunicare in relatii profesionale

Pentru multi dintre noi, retelele sociale, cu precadere Facebook, reprezinta o forma de comunicare foarte personala utilizata pentru a tine legatura cu prietenii si familia. Atunci cand oamenii se logheaza in retelele sociale acestia vor sa vada poze sau noutati de la persoanele apropiate. Email-ul, pe de alta parte, este mult mai profesional si oamenii se asteapta sa primeasca informatii relevante cu privire la produse si servicii prin intermediul acestui canal. Studiile arata ca 72% dintre oameni prefera sa primeasca continut promotional prin email, comparativ cu 17% care opteaza pentru  Social Media.

MarketingSherpa - Email - Preferred Communication Channel

 5.    Email marketing-ul este foarte avantajos financiar

Sa concluzionam – cele 3 argumente indestructibile pentru a folosi email marketingul sunt: e ieftin, usor de utilizat si eficient. Email marketingul permite proprietarilor de afaceri sa ajunga la un numar mare de clienti la preturi accetabile. Astfel ca email marketingul se dovedeste a fi cea mai potrivita metoda de promovare si comunicare cu clientii. Un alt studiu realizat de Shop.org and Forrester Research a rezultat ca 85% din populatia Americii considera mail-ul ca fiind una dintre cele mai eficiente tactici de atragere de noi clienti. In Romania, de asemenea, aceasta tendinta este in continua crestere.

Ce trebuie sa retii din acest articol e ca email-ul este o tactica veche, insa reprezinta o compenta vitala a succesului in online. Este relativ simplu sa incepi sa creezi campanii de email marketing, asadar nu exista niciun motiv pentru care sa nu profiti de aceasta strategie.

 Daca te-am convins, poti incepe sa utilizezi email marketingul chiar de astazi in campaniile tale de promovare iar daca nu stii cum scrie-ne un email aici si te vom ajuta.

 

Autor Carmen Moldovan

Sunt membra a echipei Sendmachine iar scopul meu este sa iti ofer informatii folositoare despre email marketing. Ai intrebari sau nelamuriri? Scrie-mi un email pe support@sendmachine.com

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.