Checklist de 7 pasi pentru un email marketing eficient

Tu stii care este cel mai bun mod prin care poti pastra legatura cu clientii tai? Conform unui studiu recent email-ul este, de departe, unul dintre cele mai eficiente mijloace de comunicare in relatie cu acestia. Respondentii mai multor generatii, de la generatia Z la Baby Boomers, si-au manifestat interesul in a primi informatiile dorite de la retailerii lor preferati  prin intermediul email-ului. Luand in calcul statisticile aferente, 68% dintre consumatorii intervievati prefera sa primeasa informatiile prin email si doar 6,9% aleg metoda de comunicare traditionala (in magazin).

Dupa cum poti vedea, importanta email marketingului este de netagaduit pentru reprezentantii retail-ului prin urmare si abordarea ta ar trebui sa fie foarte concisa.

Iti prezentam 7 pasi prin care poti verifica performanta campaniei tale de email marketing:

1.Iti segmentezi lista de contacte

Segmentarea sau, altfel spus, separarea abonatilor in liste diferite te ajuta sa obtii detalii  relevante cu privire la acestia. Abonatii pot fi repartizati in baza parametrilor double opt-in sau dupa data la care i-ai adaugat in lista.

De asemenea, exista o multitudine de alte modalitati prin care poti face segmentarea:

  • Informatii demografice precum varsta, sex, statut sau copii

  • Locatie geografica

  • Informatii cu privire la tranzactiile pe care le-au efectuat clientii tai: cat de des cumpara de la tine, cand au tendinta sa cumpere si care e suma medie a cumparaturilor/luna.

  • Informatii cu privire la comportamentul lor:  pe ce pagini de pe site au navigat, ce email-uri au deschis si la care email au dat click

2.   Trimiti email-urile intr-un mod cat mai personal

Pentru a obtine rezultate, personalizarea este un aspect cheie in email marketing. Desigur, principalul element al personalizarii consta in utilizarea numelui abonatului in continutul email-ului sau chiar in subiect. Personalizarea e indicat sa fie cat mai specifica, in baza rezultatelor segmentarii. De exemplu, daca detii un magazin online cu haine pentru copii ai putea sa trimiti newslettere personalizate adresate fie bunicilor, fie parintilor intrucat abordarea difera. Sendmachine iti ofera toate aceste optiuni de personalizare.

3. Email-urile pe care le trimiti ofera valoare adaugata

O anumita companie la care ma inscrisesem la newsletter imi trimitea in fiecare zi cate un email “numai astazi ai reducere de 20%” sau “10% la orice achizitie de astazi”. Era evident ca aceste reduceri “unice” erau false, asadar am inceput sa sterg email-urile de la acestia si sa ma dezabonez, intr-un final.

Ce ai de invatat de aici? Pentru ca email-urile tale sa fie percepute ca fiind valoroase – mai degraba decat enervante – ai grija ca eforturile tale de email marketing sa fie directionate intr-un mod util. In locul reducerilor zilnice, mai degraba trimite newslettere cu sfaturi si sugestii utile. De exemplu, pentru un site de comert cu hainute de copii trimite un newsletter cu “top 10 tendinte in moda de copii a anului 2017”.

4. Folosesti email-uri tranzactionale

Companiile de email se folosesc de aceste email-uri tranzactionale in mod frecvent. De exemplu,  daca un client abandoneaza cosul de cumparaturi se trimite un email de reamintire prin care clientul este intrebat daca doreste sa finalizeze tranzactia. Sau, un alt exemplu, ar fi al unui client care nu a mai deschis de ceva timp un email se trimite un email de tipul “ne este dor de tine”.

5. Le captezi atentia celor ce-ti deschid newsletterul

Este deosebit de important sa-ti concentrezi atentia pe imbunatatirea tehnicilor de redactare a email-urilor pentru a compune subiecte de email cat mai atractive din care sa reiasa cat mai clar beneficiile si valoarea adaugata pe care o are un anumit client.

6. Email-urile tale sunt optimizate pe mobil

Mai bine de jumatate din respondentii chestionarului isi verifica prima oara email-urile de pe smartphone. Cu cat grupul tinta e mai tanar cu atat sunt mai predispusi sa faca asta. Asigura-te ca email-urile tale sunt adaptate ecranelor mobile dar si altor tipuri de dispozitive. La fel de important, link-urile trebuie sa fie functionale iar pagina de website pe care sunt redirectionati abonatii sa fie responsive cu un design “user friendly” – intuitiv.

7. Contruirea si actualizarea listei este una dintre prioritatile tale

Actualizarea bazei de date cu clienti este esentiala pentru a mentine o lista sanatoasa de email.  Iti recomandam sa-ti creezi un obicei din a-ti intreba clientii daca vor sa se aboneze la newsletterul tau inainte ca ei sa paraseasca magazinul prin postarea unui card pe care sa-si scrie adresa de email. Un prim pas prin a reusi acest lucru fara ca si clientii tai sa se simta hartuiti ar fi sa le oferi un discout la abonare, astfel iti vor da bucurosi adresa lor de email.

Sursa articol: smallbiztrends.com

 

 

Autor Carmen Moldovan

Sunt membra a echipei Sendmachine iar scopul meu este sa iti ofer informatii folositoare despre email marketing. Ai intrebari sau nelamuriri? Scrie-mi un email pe support@sendmachine.com

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>