Maximizeaza rata de deschidere a mail-urilor cu aceste 6 trucuri

Probabil te intrebi cum te vei diferentia de concurenta in casuta de email a abonatilor avand in vedere sutele de email-uri pe care le primeste un abonat zilnic. Incepand cu abonarea double opt-in pana la conceperea de subiecte iscusite, cronicarul Scott Heimes ne prezinta mai jos diferite moduri utile de crestere a ratei de deschidere.

In timp ce exista numerosi parametrii pe care trebuie sa-i urmaresti, rata de deschidere se afla printre cele mai importante pentru a masura succesul campaniilor tale de email marketing.

Atata timp cat email-urile tale au drept raspuns lipsa de reactie a abonatilor putem afirma cu certitudine ca acestia nu vor trece niciodata la un nivel superior – acela al conversiilor. Si totusi, cu Inbox-urile pline de mesaje de vanzare acest rezultat nu e catusi de putin surprinzator. Atata timp cat volumul de email-uri se afla in continua crestere marketerii trebuie sa invete sa realizeze mesaje promotionale care sa se distinga de cele ale competitiei.

Din fericire, exista niste exemple de bune practici pe care le poti aplica, indiferent de stadiul te afli cu campaniile de email marketing, pentru a creste efectivitatea programului tau de email marketing.

Iata-le:

Apeleaza cu incredere la modul de abonare double opt-in

Prin implementarea acestui proces, practic ii ceri abonatului sa mai faca un pas pentru a se abona la newsletter si anume sa confirme abonarea prin intermediul unui link primit pe email. De cele mai multe ori, oamenii sunt dispusi sa confirme abonarea (pentru a ramane consecventi deciziei luate deja) iar aceasta practica este una dintre cele mai eficiente pe care le poti face deoarece in acest mod se colecteaza doar persoane “calificate”, persoane ce sunt interesate de produsele tale.

Daca iti sacai abonatii cu email-uri nesolicitate rata ta de deschidere si de click va fi foarte scazuta si desigur rezultatele vor intarzia sa apara. Asadar, cea mai potrivita solutie pentru tine in acest caz este abonarea prin double opt-in.

Mai bine te prezinti mai repede decat atunci cand e prea tarziu

O data ce o persoana s-a abonat prin double opt-in la lista ta, asigura-te ca aceasta va primi un email automat de bun venit al carui principal scop va fi stabilirea asteptarilor precum si a relatiei cu acesta.

Din pacate, clientii pot fi foarte nestatornici in deciziile pe care le iau sau pot uita foarte repede. Prin urmare, cu cat amani mai mult trimiterea acestui prim email cu atat mai mult clientii sunt mai predispusi sa isi piarda interesul..

Lasa-ti abonatii sa decida ritmul

Asigura-te ca le lasi abonatilor posibilitatea de a alege cat de des isi doresc sa primeasca email de la tine inca din momentul abonarii (saptamanal, lunar etc).

In momentul in care companiile le acorda abonatilor libertatea de a alege exact ce si cand vor sa primeasca acestia se asigura ca nu vor fi perceputi ca spammeri lucru care, desigur, influenteaza pozitiv rata de deschidere si click.

Aloca-ti timp pentru a scrie un subiect de impact

Avand in vedere numarul limitat de caractere utilizate in subiect, scrierea unui subiect axat pe calitate fara cantitate se dovedeste a fi o provocare pe cinste. Pentru a scrie un subiect creativ si, totodata, persuasiv e nevoie de timp si de creativitate.

Acum ca stii aceste lucruri este imperativ necesar sa-ti aloci timp pentru a concepe un continut atractiv care sa atraga interesul abonatilor tai si a-i tine alerti cu privire la ce urmeaza. Pe de alta parte, e bine sa stii ca daca esti excesiv de misterios sau vag abonatii tai se vor plictisi.

Subiectele simple si concise sunt cele care iti aduc cele mai multe deschideri. E indicat sa compui un astfel de subiect format din 3 cuvinte pentru a ajunge la inima clientilor – dar pentru a fi sigur incearca A/B testing pentru a verifica cu ce fel de headline rezoneaza cel mai bine abonatii tai.

Foloseste-te de segmentare pentru a personaliza email-urile

De asemenea, prin trimiterea de email-uri personalizate catre lista ta de contacte in detrimentul trimiterii de email-uri “in masa” vei vedea modificari considerabile in ceea ce priveste deschiderile.

Cu toate ca poate parea o sarcina mult prea obositoare, furnizorii de email iti pun la dispozitie tot felul de instrumente utile pentru a-ti personaliza email-urile si pentru a face segmentari in functie de: gradul de interes al cititorului, obiceiurile acestuia de cautare, date demografice si altele.

Monitorizeaza cu atentie abonatii inactivi si dezaboneaza-i  

In timp ce poate iti pare o metoda mai eficienta sa ai o lista cat mai cuprinzatorare de adrese de email, in realitate este mult mai de efect sa mentii o lista exclusiva cu abonati care sunt realmente interesati de produsele tale. Abonatii ce nu deschid email-urile tale iti dauneaza deoarece iti strica reputatia Ip-ului sau, dupa caz, a furnizorului de email marketing.

Daca te folosesti de toate aceste bune practici de mai sus ca un prim punct de plecare si testezi continuu in curand vei vedea cum ratele tale de deschidere se vor imbunatati simtitor.

Use the above best practices as a starting point and keep testing, and you’ll soon be on your way to standing out in the inbox and increasing your open rates.

Sursa: Marketing Land

Autor Carmen Moldovan

Sunt membra a echipei Sendmachine iar scopul meu este sa iti ofer informatii folositoare despre email marketing. Ai intrebari sau nelamuriri? Scrie-mi un email pe support@sendmachine.com

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>