4 Modalitati de promovare in sezon prin email marketing

Pentru cei mai multi dintre voi, vanzarile din perioada Haloween – Anul Nou, inclusiv Black Friday, sunt net superioare fata de cele pe care le obtineti in lunile obisnuite din an. Prin urmare, o planificare atenta, cu obiective clar definite, cu cel putin patru sau cinci luni inainte este imperios necesara. Reciproca este valabila si pentru cei ce detineti afaceri cu profil estival (ex. inghetata, arbusti de plantat primavara etc).

Prestigioasa revista Inc.com a publicat recent un studiu realizat de Michael Fisher, Presedinte al companiei YesMail. Studiul realizat pe un esantion consistent de comparatori a relevat faptul ca oamenii sunt mult mai dispusi sa deschida email-urile in timpul vacantelor.

In raportul rezultat este evidentiat faptul ca, trimise la momentul potrivit, email-urile corelate vacantelor au generat o rata de deschidere de 15,5% fata de 14,2% rata de deschidere din cursul anului. Cel mai probabil aceste rezultate se datoreaza faptului ca oamenii se asteapta sa primeasca mai multe anunturi in timpul sarbatorilor si ca sunt in cautare de oferte avantajoase insa, cu toate acestea, este total contraindicat excesul.

Important! Desigur, asta nu exclude trimiterea de email-uri in cursul anului. Gandeste-te cum ar fi sa nu trimiti niciun email tot anul iar de Black Friday sa trimiti multe email-uri. Riscul ca un anumit abonat  - chiar si abonat double opt-in – sa iti marcheze email-ul ca fiind SPAM este major. Prin urmare, continutul email-urilor tale trebuie adaptat perioadei.

Iti oferim mai jos 4 sugestii prin care sa gestionezi cat mai eficient campaniile de email:

1.  Stabileste o strategie globala pentru perioadele pline sau mai putin pline ale anului

O strategie de email marketing eficienta incepe cu o analiza SWOT – puncte tare, puncte slabe, oportunitati si amenintari – a brandului tau si implicit a produselor sale.

Iata un exemplu de analiza SWOT:

  • Puncte tari. Numarul mare de sustinatori ai brandului si de abonati la email
  • Puncte slabe. Eficienta operationala, perioade moarte din an
  • Oportunitati. Cresterea numarului de abonati in perioadele de varf, cresterea vanzarilor prin email marketing.
  • Amenintari. Competitorii, conditiile economice de piata

Creșterea veniturilor din e-mail o poti realiza prin schimbarea frecvenței de email in functie de segment sau prin proiectarea unei noi oferte pentru sezonul estival.

2. Creaza un design atractiv din timp

Un aspect cat mai “proaspat” al newsletter-ului este vital pentru a capta si mentine interesul abonatilor tai. Marii retaileri isi schimba constant design-ul, logo-ul sau fonturile fructificand din plin perioada sarbatorilor:

 Yankee Candle recently changed its logo and email artwork for the fall and holiday seasons.

Un exemplu este Yankee Candle care obtine rezultate excelente prin aceasta practica

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pe langa asta, foloseste-te de tehnica palniei in realizarea design-ului si urmareste ce actiuni intreprind abonatii tai – ce pasi fac pana la poposirea pe site (asta daca raman). :)

Acest lucru te va ajuta sa vezi ce sa incluzi in newseletter si ce nu. De exemplu, daca tu doresti sa promovezi un anumit produs, insa majoritatea click-urilor sunt pe logo (care ii directioneaza pe pagina principala de pe site) inseamna ca structura email-ului/site-ului nu sunt optimizate corepunzator. Repara acest lucru pentru a-ti creste rata de conversii!

3. Iesi din tipar cu idei neconventionale

Iata cateva idei simple prin care sa fii relevant pe timpul sarbatorilor:

  • Foloseste-te de pre-headere (prima linie dintr-un newseletter).
  • Fa din pre-headere o extensie a subiectului. Acesta va arata foarte bine pe dispozitivele mobile – unde sunt deschise majoritatea email-urilor – si va starni interes fata de email-ul  tau.

 

  • Emoticoane. Pune emoticoane in titlul email-ului si testeaza reactia abonatilor.
  • Schimba “From-ul” de trimitere – Pune o adresa individuala (dar cu acelasi domeniu) sau una de office@ (daca nu aveai deja).
  • Schimba ora livrarii  In aceste perioade ale anului trebuie sa-ti ajustezi programarea orei de trimitere a newsletter-lui  in functie de programul abonatilor tai. Nu te sfii sa incerci doua, trei intervale orare si monitorizeaza cu atentie rata lor de deschidere.

4. Fa curatenie in lista de abonati

Campaniile de email marketing sunt pe atat de eficiente pe cat e de “valida” lista ta de abonati. Bazele de date cu emailuri trebuie curatate si reorganizate in permanenta pentru a pastra o reputatie buna a contului dar si a specula cu usurinta oportunitatile.  Foloseste-te de segmentari: analizeaza deschiderile, click-urile si ultima achizitie a lor.  Acest lucru te va ajuta sa grupezi abonatii in functie de aria lor de interes.

Resurse:

https://www.ongage.com/5-summer-email-marketing-tactics/

http://www.inc.com/peter-roesler/study-suggest-email-marketing-becomes-more-effective-during-the-holidays.html

http://www.practicalecommerce.com/articles/126264-4-Email-Marketing-Tips-for-the-Holidays

http://www.business2community.com/email-marketing/top-5-email-marketing-tips-holiday-season-01361949#qgdVP3wXEt3q9p4F.97

http://www.socialmediatoday.com/marketing/creating-your-email-marketing-strategy-2015-holiday-shopping-season-infographic

http://marketingland.com/10-tips-merry-email-marketing-holiday-season-148432

Autor Carmen Moldovan

Sunt membra a echipei Sendmachine iar scopul meu este sa iti ofer informatii folositoare despre email marketing. Ai intrebari sau nelamuriri? Scrie-mi un email pe support@sendmachine.com

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>