Segmentarea bazei de date in Sendmachine

Pe buna dreptate, segmentarea bazei de date cu abonati este una dintre cele mai eficiente strategii de email marketing pe care le poti implementa. Prin segmentarea bazei de date rezultatele campaniilor de email marketing se pot imbunatati simtitor.

Dar, totusi, ce este segmentarea? Aceasta consta in crearea de categorii cu clienti si abonati in functie de anumiti parametrii prestabiliti. Aceasta procedura permite diferentierea ofertei si propunerea de produse specifice adaptate fiecarei nise.

Sa luam ca exemplu segmentarea in functie de varsta. In conditiile in care tu vinzi jeans decupati si ai o baza de date ce include si varsta abonatilor tai publicul tau tinta ar putea fi format din tineri adolescenti cu varste cuprinse intre 15 – 18 ani.

Rezultate din urma segmentarii bazei de date cu abonati (sursa Lyrics, Inc

Iti prezentam mai jos niste modalitati de segmentare pe care sa le iei in considerare pentru a avea rezultate pozitive in materie de email marketing:

  • Date demografice (campuri aditionale) – acesta este unul dintre parametrii cu care incep majoritatea oamenilor. Informatii precum varsta, sex sau pozitia din companie pot comunica multe despre interesele unei anumite persoane. Aceste informatii le poti obtine inca de la abonare prin intermediul unui formular gazduit Sendmachine plasat de website-ul tau. Insa trebuie sa ai grija! Prea multe informatii solicitate pot speria un posibil abonat. Decide-te ce parametrii sunt importanti pentru business-ul tau si include-i pe aceia in formularul de abonare.

        *Campurile aditionale se regasesc in baza ta de date cu abonati (ex. nume, prenume,    varsta etc).

De exemplu: daca esti un comerciant de haine este foarte important pentru tine sa ai informatii cu privire la sexul clientilor tai.

  • Activitatea abonatilor – acesta este un parametru deosebit de important care are impact asupra rezultatelor globale. Cei mai importanti parametrii de care trebuie sa tii cont aici sunt open rate si click rate. Mai poti sa separi abonatii in functie de activi (cei ce citesc frecvent campaniile tale) si inactivi (de exemplu, cei ce nu au deschis niciun email in ultimele 3 luni).
  • Geolocalizare (campuri aditionale) – acestea sunt deosebit de importante pentru comerciantii care vor sa promoveze un produs intr-o anumita zona. Aici putem sa dam exemplu, restaurantele, hotelurile etc

  • Pozitia cumparatorului in procesul de cumparare – Prin segmentarea audientei in functie de pozitia in care se afla in procesul de cumparare este una dintre metodele cele mai recomandate de a trimite email-uri personalizate. De exemplu, daca ai un grup de nou abonati le trimiti un email de introducere in care le prezinti produsele tale si beneficiile intr-o maniera mai generalizata. Daca abonatii sunt mai vechi si au interactionat cat de cat cu mesajelor tale poti verifica care sunt aspectele de care sunt interesati (in functie de click-uri/URL) si sa trimiti email-uri targetate in functie de interese.

Autor Carmen Moldovan

Sunt membra a echipei Sendmachine iar scopul meu este sa iti ofer informatii folositoare despre email marketing. Ai intrebari sau nelamuriri? Scrie-mi un email pe support@sendmachine.com

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.