Spamtrap: primul semn al unei liste suspecte de abonati

Spunem din capul locului: spamtrap-ul aflat intr-o lista de abonati reprezinta un simptom si nu problema in sine! De cele mai multe ori, spamtrap-ul este semnul unor alte probleme mai grave, de substrat, indiferent ca ne referim la modul in care au fost colectate adresele de mail, fie la managementul bounce-urilor.

Pe scurt, spamtrap-urile sunt:

… adrese de email la care nu exista un destinatar/ acesta nu se pot abona la un anumit newsletter

… adrese de email introduse gresit in formulare de abonare (typos sau persoane care nu-si cunosc adresa de email)

… adrese de email din liste vechi

… adrese luate de pe diverse site-uri si vandute ulterior de catre brokeri

… cauzate de o rata foarte mare de bounce

… DAR un simptom …

… a unei probleme mai ample cu privire la modul procurarii adreselor de mail.

Indepartarea spamtrap-urilor:

… inseamna ca ai indepartat doar spam-ul despre care stiai

… poate insemna ca de acum ai o lista fara spam trap pana cand incepi sa adaugi noi adrese in lista

… nu rezolva problema email-urilor care sunt trimise persoanelor inexistente

… nu garanteaza o livrabilitate buna

… inseamna ignorarea problemelor existente

Cate ceva despre spamtrap

Orice expeditor care este chestionat in legatura cu faptul ca vrea sa trimita newslettere unei lista de persoane care nu s-au abonat de buna voie va raspunde automat: “Dar noi trimitem doar email-uri cu opt-in. Acea persoana minte. Si-a introdus singura adresa de email”. Mi s-a intamplat acest lucru de mai multe ori decat pot numara.

Am avut chiar si clienti pe care i-am identificat ca si spammeri in propria mea casuta de email. Discutiile cu acestia sunt foarte amuzante, aproape fara exceptie. Discutiile ajung pana acolo incat expeditorii acestora ajung sa-mi spuna ca m-am abonat iar eu sa afirm ca nu. In alte cazuri, imi spuneau ca eu am uitat ca m-am abonat si ca respectiva adresa de email (a mea) se afla in baza lor de date inca din 1999.

spammailbox

Ideea de baza e ca genul acesta de discutii nu sunt aproape niciodata productive. Acesta ma contrazicea asupra faptului ca m-am abonat la spam-urile pe care mi le trimit.

Indepartarea spamtrap-ului din lista NU rezolva problema

Atata timp cat exista un spamtrap in lista nici nu se pune problema ca s-a abonat sau nu o anumita persoana la newsletter deoarece au exista niciun proprietar al respectivei adrese prin urmare acesta nici nu putea sa se aboneze la un newsletter.

Chiar si in cazul recycled traps, adresele care au dat bounce pentru o perioada mai lunga de timp le transmite expeditorilor mesajul ca nu exista niciun cont asociat respectivei persoane. Concentrarea pe spamtrap dintr-o lista insemna ca pui la indoiala faptul ca un anumit expeditor are acordul de a trimite email-uri abonatilor din lista sau nu.

… deoarece nu spamtrap-urile sunt problema!

La un moment dat discutam cu un voluntar de la SpamHaus care imi spunea “Urasc faptul ca in ziua de astazi ne concentram atat de mult pe spamtrap”. Si sunt de acord in totalitate cu el. Ne concentram asupra spamtrap-urilor deoarece aduc o multime de argumente in favoarea faptului ca o persoana s-a abonat sau nu la un newsletter.

Dar asta inseamna ca nu ne ocupam de alte probleme la fel de stringente. De exemplu, daca exista spamtraps in liste asta inseamna ca respectiva lista e problematica iar indepartarea spamtrap-urilor nu inseamna ca se remedieaza problema reala.

Acestea sunt un simptom!

Daca sunt spamtrap-uri intr-o anumita lista asta inseamna ca sunt si adrese de mail ale unor persoane care nu si-au exprimat niciodata acordul de a primi newslettere.

Concentrarea pe remedierea problemelor care au dus la colectarea de spamtrap in lista, apoi la curatarea listei de spamtrap au ca rezultat o imbunatatire mult mai crescuta a livrabilitatii.

Sursa: https://wordtothewise.com/2017/01/what-about-the-spamtraps/

Autor Carmen Moldovan

Sunt membra a echipei Sendmachine iar scopul meu este sa iti ofer informatii folositoare despre email marketing. Ai intrebari sau nelamuriri? Scrie-mi un email pe support@sendmachine.com

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>