13 metode simple de colectare a adreselor de email
Esti la inceput de drum in email marketing sau detii o baza de date mai veche? Daca te regasesti in cea de-a doua situatie trebuie sa stii ca o baza de date cu adrese de email se deterioreaza cu aproximativ 22,5% pe an.
Desigur, cauzele pot fi multiple: fie abonatii tai isi schimba adresa de email, mutandu-se la o alta companie, fie se dezaboneaza de la newsletter, fie inceteaza sa mai utilizeze adresa de email pe care o foloseau strict pentru a se abona la diverse site-uri.
Trebuie sa adaugi continuu noi abonati in lista de contacte astfel incat rezultatele campaniilor de email marketing sa fie cat mai satisfacatoare. Insa trebuie sa mentionam un aspect: sub nicio forma nu trebuie sa apelezi la cumpararea sau inchirierea de baze de date. Am dezvoltat acest subiect in articolul de aici.
Dorim sa venim in ajutorul tau cu o lista de 13 metode simple si eficiente prin care sa iti cresti baza de date actuala:
-
Creeaza continut remarcabil. Textele pe care le scrii trebuie sa aduca un real plus de valoare abonatilor tai daca iti doresti ca acestia sa redirectioneze newsletterele primite prietenilor, familiei si colegilor care inca nu figureaza in lista de abonati
-
Incurajeaza-ti abonatii sa distribuie email-ul prin includerea butoanelor de social media sau de recomandare in continutul newsletter-elor. Astfel poti creste vizibilitatea brandului tau si colecta noi lead-uri. De asemenea, in footer-ul email-urilor ai putea inluclude si un Call to Action de Abonare sub forma de text si link astfel incat noii vizitatori sa se poata abona cu usurinta.
-
Organizeaza un concurs online si convinge oamenii ca in schimbul adresei de email sa participe la o extragere cu premii (nu uita sa promovezi concursul in Social Media)
-
Creeaza optiuni specifice de abonare la email, pe categorii, astfel vei putea trimite email-uri targetate la grupuri specifice de clienti. Abonatii sunt mult mai dispusi sa dea click pe email-urile care le-au fost adresate personal si intra in sfera lor de interes. Asa iti vei spori sansele sa trimiti email-uri utile.
-
Adauga un link in semnatura ta si a angajatilor tai astfel incat cititorii sa fie directionati catre un landing page special conceput pentru a-i determina sa se aboneze la newsletter
-
Creeaza resurse utile (ex. e-book) care necesita adresa de email pentru descarcare
-
Foloseste pagina de Facebook pentru a promova o oferta speciala sau o promotie. Promoveaza-le pe timeline si asigura-te ca ai pus optiunile de Email si Social Media pe landing page-ul ofertei si pe pagina de multumire la abonare pentru a convinge oamenii sa distribuie continutul
-
Participa la targuri si conferinte de profil si colecteaza carti de vizita pe care sa le importi ulterior in baza de date. Este foarte important sa trimiti imediat noilor abonati un email de bun-venit in care sa iti comunici intentiile, sa setezi asteptarile de comunicare si sa le oferi posibilitatea de a se dezabona
-
Adauga un Call to Action pe coverul paginii tale de Facebook Business (exemplul de mai jos). Coreleaza butonul de CTA la un landing page in care se solicita adresa de email pentru acces
10. Foloseste Pinterest pentru a promova continut. In exemplu de mai jos e creat un board de Pinterest cu copertile catorva e-bookuri de interes. In urma acestui PIN s-a reusit colectarea unui numar considerabil de lead-uri.
11. Insereaza un link de abonare la blog-ul tau in articolele de tip guest blogging pentru continut sililar celui publicat
12. Gazduieste un webinar online si colecteaza adresele de email la inregistrare
13. Adauga un QR Code pe materialele de marketing astfel ca in momentul scanarii acestuia oamenii sa se aboneze automat la lista de email.
Bonus: Opimizeaza-ti site-ul pentru SEO cu cuvintele cheie potrivite si asigura-te ca business-ul tau este listat corespunzator. Iti doresti sa figurezi printre primii atunci cand oamenii cauta pe Google produse sau servicii ca ale tale, nu-i asa?
Stii alte modalitati de colectare a adreselor de email? Lasa-ne un comentariu la aceasta postare! 🙂
Sursa articol: hubspot.com