Ai probleme cu livrabilitatea? Iti intra email-urile in Spam?

Iata cateva reguli de care trebuie sa tii cont astfel incat campaniile tale de email marketing sa fie cat mai profitabile

A. Ce este livrabilitatea?

O campanie de email marketing se dovedeste a fi complet inutila si, totodata, o mare risipa de timp si bani in conditiile in care email-ul tau ajunge in Spam si nu este citit de catre destinatar in timp util.

Asadar, livrabilitatea reprezinta capacitatea de livra cat mai multe email-uri in Inbox-ul abonatilor in forma si continutul dorite de tine. Livrabilitatea se calculeaza in functie de procentul de email-uri livrate in Inbox din totalul email-urilor expediate.

De exemplu, daca dintr-un total de 1000 de email-uri, 700 sunt livrate in Inbox, rata ta de livrabilitate este de 70%. Ca si metoda de cuantificare poti lua parametrii precum: rata de deschideri, click-uri, bounce-uri etc.

Sendmachine iti pune la dispozitie statistici avansate din care poti extrage aceste informatii. De asemenea, avem o reputatie a IP-urilor excelenta in relatie cu furnizorii de Internet ceea ce inseamna ca email-urile trimise prin noi sunt tratate prioritar, iar tu te vei bucura de o livrabilitate crescuta a campaniilor tale.

Inbox

B. Cativa termeni pe care trebuie sa-i cunosti

  • Can-Spam, Spam si Spam Report

 Can-Spam stabileste standardele nationale pentru trimiterea email-urilor comerciale in SUA. Acesta este echivalentul mesajelor nesolicitate, Spam, iar in Romania aceasta lege ia forma legii de protectie a datelor personale Legea 365/2002 privind comertul electronic.

Spam (uri) – email-uri trimise fara acordul prealabil al destinatarului, email-uri nesolicitate.

Raportare de spam – cand un anumit destinatar marcheaza email-ul tau ca fiind Spam.

  • Reputatia providerului (Sender Score) si reputatia contului

Inainte de a decide ca email-ul tau sa ajunga in Inbox sau in Spam, unul dintre criteriile de selectie impuse de serverele de email este cel bazat pe reputatia furnizorului de servicii de email marketing. Astfel, sunt verificate IP-urile si rezultatele generate de acele IP-uri de-a lungul timpului (numar spam-uri, dezabonari etc).

 Aplicatia gratuita Return Path stabileste reputatia de trimitere a unui anumit server de trimitere a email-urilor in baza unui algoritm ce marcheaza reputatia unui anumit IP pe o scara de la 1-100, 100 find cel mai bun scor.

În acord cu politicile mondiale de trimitere a email-urilor, Sendmachine a stabilit, la rândul sau, anumite standarde de calitate in materie de campanii expediate pentru fiecare cont creat. Aceasta sistem se numeste Rating. Reputatia contului/ratingul se poate mentine în limita valorilor pozitive de 90-100% (deschideri, click-uri) sau în limita valorilor negative sub 40% (harbounce, spam, dezabonari) – moment in care trimiterea campaniei tale este suspendata.

Asadar trebuie sa acorzi o importanta deosebita calitatii email-urilor tale si, mai ales, a provenientei bazei de date.

  • Antrenarea unui IP

Reputatia unui anumit IP se construieste prin expedierea progresiva de email-uri in Inbox. Noi recomandam partenerilor noștri cu baze de date mari o triere prealabila a bazei de date si trimiterea initiala a unui mail catre o nisa de persoane care vor sa primeasca newsletter de la ei si nu le-ar marca email-ul ca si SPAM.

  • Blacklist

Denumirea data unei liste formata din email-uri sau adrese IP de la care se trimit mesaje nesolicitate. Exista peste 50 de blacklist-uri din care reiese daca un anumit IP este spammer. De exemplu, Return Path are un serviciu prin care se poate verifica dacă adresa ta de email este blacklistata.

Influence

C. Cum poti tu influenta livrabilitatea email-urilor

  1.  Opteaza pentru un formular gazduit si inregistrare cu double opt-in

Raportarile de Spam sunt deosebit de periculoase pentru IP-urile tale. Anumiti furnizori de servicii de Internet (ISP) ajung chiar si sa blocheze serverele de trimitere in conditiile in care inregistreaza 2-3 spam-uri/1000 de mail-uri.

Ce poti face pentru a fi sigur ca ti se va permite sa trimiti email-uri sau, chiar mai mult, ca vor fi livrate direct in Inbox si ca vor fi vizualizate de piata ta tinta?

– In primul rand, trebuie sa obtii acordul destinatarului ca doreste sa primeasca campaniile tale (double opt-in) iar mai apoi sa trimiti in continuare informatii de interes in email-uri personalizate si la intervale de timp prestabilite.

– De asemenea, Sendmachine iti pune la dispozitie si posibilitatea adaugarii formularului gazduit (hosted form). Practic, tu vei adauga pe site-ul tau formularul de abonare la newsletterul Sendmachine, iar abonatii vor fi salvati automat in contul tau, in lista selectata de tine.

– Trebuie sa specifici exact care sunt informatiile pe care le vor primi, periodicitatea sau chiar un mic premiu primit in schimbul adresei de email (ex. Ebook). Poti face asta cu ajutorul automatizarilor puse la dispozitie de Sendmachine.

Nerespectand aceste reguli, destinatatarii email-ului tau pot lua decizia sa-ți stearga email-ul, sa se dezaboneze de la newsletter sau, in cel mai rau caz, sa-ti categoriseasca mesajul drept spam.

2. Organizeaza eficient lista de email-uri

Iti recomandam sa organizezi cat mai eficient listele de email. Email-urile cu hardbounce sunt eliminate automat din lista de catre Sendmachine, insa, email-urile cu bounce-uri soft e necesar sa fie reluate la un interval de o luna, doua si excluse manual din lista.

Astfel, nu vei mai trimite email-uri care nu-ti vor returna niciun rezultat si, mai mult, vei economisi timp si bani.

3. Verifica continutul campaniei pe mai multi clienti email

Una dintre cele mai importante aspecte care nu trebuie trecute cu vederea este cea referitoare la verificarea codului HTML.

Pentru ca un utilizator sa primesca informatia in forma conceputa de tine, atat din punct de vedere al textului precum si al elementelor grafice, trebuie sa faci teste pe mai multe tipuri de clienti de email – web, desktop si mobile – (iPhone, Gmail, Outlook, Yahoo, Windows etc.) deoarece pot exista diferente de redare a continutului.

4. Pune un link pentru dezabonare

Ofera-i posibilitatea abonatului de a se dezabona de la newsletter. In conditiile in care ii trimiti in mod repetat emailuri pe care nu le doreste, acesta ar putea marca emailul ca si Spam iar reputatia contului tau ar avea de suferit.

5. Fii disciplinat! Stabileste o frecventa a trimiterilor si tine-te de ea

Una dintre cele mai frecvente cauze pentru care reputatia contului tau ar avea de suferit consta in consecventa cu care trimiti informari. Daca stabilesti un program fix in care sa trimiti email-uri, program de care sa te tii cu disciplina, abonatii nu vor uita de tine. Fa tot posibilul sa trimiti continut de calitate si sa cresti gradul de loialitate si de interactiune al abonatului.

Regula de trimitere este: 1 email bun venit + 1 email informativ + 1 email vanzare. Reia pe cat de des poti acest ciclu (informare + vanzare).

6. Personalizeaza mesajul din cadrul campului “Destinatar”

Daca pui numele tau/companiei tale in titlul email-ului, eviti multe posibile raportari de spam si s-a dovedit stintific ca acest lucru imbunatateste ratele de click-uri. De asemenea, nu te sfii sa te adresezi abonatului tau ca de la persoana la persona, cu persoana a II-a singular.

Concepe email-ul ca si cum te-ai adresa unei singure persoane, nu unei mase de oameni.

7. Evita cuvintele cu potential de Spam din titlul email-ului

Poate acesta este unul dintre cele mai valoare sugestii pe care ti le putem oferi: acorda timp si importanta sporita conceperii titlului de campanie. Acest titlu este definitoriu si-ti va influenta semnificativ rata de deschideri sau de click-uri. Aici gasesti o lista a cuvintelor pe care e indicat sa le eviti deoarece sunt recunoscute de serverele email-urilor ca fiind cuvinte ”spammy”, iar email-ul tau ar putea ajunge in Junk/Spam.

remember

D. Cateva concluzii de final …

1. Alege cu grija furnizorul de servicii de email marketing, este deosebit de important ca reputatia IP-urilor pe care le foloseste in tranmsiterea de email-uri sa fie antrenate si cu o reputatie buna (Vezi Sender Score).

2. Incepe prin a contrui o baza de date cu oameni interesati de ceea ce ai tu de oferit. Contruieste un adevarat “trib” in jurul ideii tale. Iti recomandam cartea Triburi/Seth Godin.

3. Compune un titlu deosebit de atractiv. Intreaba-te: tu ai deschide email-ul tau?

4. Fii disciplinat, trimite periodic informari si campanii. Asigura-te ca email-ul se deschide pe mai multe tipuri de dispozitive si ca ai un continut atragator (25% imagine, 75% text).

Consideri ca ti-a fost utila informatia din acest articol?

Lasa-ne un comentariu cu parerea ta. Multumim! 🙂

 

Autor Carmen Moldovan

Sunt membra a echipei Sendmachine iar scopul meu este sa iti ofer informatii folositoare despre email marketing. Ai intrebari sau nelamuriri? Scrie-mi un email pe support@sendmachine.com

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

This article has 1 comments

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.