[Indicatori relavanti] Cum masuram succesul campaniilor de email marketing?
Draga Laura,
Dorim sa evaluam performanta campaniilor de email marketing insa nu reusim sa ne dam seama care sunt indicatorii care trebuiesc urmariti in acest sens. Astfel ca avem o multime de date si nu stim cum sa operam cu ele. Ne poti da un sfat?
Multumim,
Domnul incercat de indicatori
Draga domn,
Nu iti placea acest raspuns, dar iata-l: depinde de tipul de campanie.
In cazul in care trimiti newslettere si mail-uri de branding vei dori sa urmaresti in special click-urile si deschiderile pentru a verifica cat de interesati sunt abonatii de continutul pe care il distribui. Astfel vei reusi sa masori eficienta mesajelor de copywriting. Ulterior te poti folosi de aceste informatii pentru a segmenta baza de date si a te pozitiona pe segmenul corespunzator.
Daca trimiti un email de marketing e necesar sa urmaresti si vanzarile. Trebuie sa faci legatura intre campaniile de email marketing si cumpararea de produse, atat din punct de vedere al campaniilor trimise precum si al ciclului de viata al consumatorului.
Insa, pentru orice fel de campanie ai trimite trebuie sa acorzi o mare atentie bounce-urilor, dezabonarilor si abuzurilor. Acestia reprezinta indicatori valorosi cu privire la potentialele probleme de ordin tehnic sau de marketing.
Totusi, cea mai mare intrebare este: la care dintre aceste date ai acces? Atunci cand interactionam cu clientii deseori aflam ca dispunem de atat de multe informatii incat nu stim cum sa le interpretam corespunzator. Dupa cum bine vezi, exista o multime de cifre de analizat. Ori de cate ori trimiti un mail fie direct, fie prin intermediul unui furnizor de email marketing vei avea un panou de control (dashboard) plin cu informatii pe care sa le urmaresti. Tu va trebui sa-ti dai seama ce resurse ai si ce anume iti trebuie pentru a-ti atinge scopurile.
Pe partea de livrabilitate, te poti uita in log-uri pentru a verifica daca sunt erori de ISP la mail. Acesti indicatori iti vor oferi informatii cu privire la reputatia IP-ului tau. Atat Y! precum si AOL au coduri specifice de “retrimitere” iar acestea sunt deosebit de utile la ID in conditiile in care e ceva problematic la reputatia contului tau.
“Adresele inexistente” (hardbounce) reprezinta si ele un indicator important. Daca utilizezi un serviciu extern de curatare a bazei de date (ESP) vei putea analiza cate adrese sunt eliminate astfel. Daca rata acestora este mai mare de 1- 5% trebuie sa reanalizezi modul de colectare a adreselor de mail si sa ajustezi eventualele bug-uri.
Click-urile si deschiderile sunt, din nou, indicatori utili. Marketerii analizeaza click-to-open-rate (CTOR) dar nu este un indicator bun daca dorim sa urmarim livrabilitatea – acesta este mai mult despre cati oameni interactioneaza cu mail-ul tau.
Un alt lucru util este acela de a identifica filtrele prin care este trimis mail-ul tau. Obtii asta prin a colecta MX pentru fiecare domeniu din lista de mail si dupa aceea prin a identifica numarul de adrese de email din spatele fiecarui MX.
Per ansamblu, trebuie sa te asiguri ca supraveghezi toate aceste matrici astfel incat sa observi modificarile semnificative in ceea ce priveste livrarea si eficienta campaniilor de marketing.
In functie de tipul de mail si de volum, acestea sunt cifre pe care e bine sa le monitorizezi zilnic, saptamanal, lunar sau cand e nevoie, in functie de tipul lor. Nu exista o regula exacta care sa se potriveasca la toate tipurile de business – depinde de tine sa determini ceea ce este mai important si sa extragi datele relevante.
Sursa: https://wordtothewise.com/