GDPR – cel mai bun lucru ce putea să se întâmple marketingului online!
În lumea online am văzut în ultimele săptămâni, în sute de rânduri fraza: Ne-am actualizat politica de confidențialitate.
Ironic este faptul că s-au trimis sute de mailuri cu această frază la mulți clienți care au fost de acord cu procesarea datelor lor, dar și sute de persoane care nu și-au dat consimțământul au primit mailuri să își dea consimțământul (ceea ce din punct de vedere GDPR ar părea ilegal).
Multe companii au fost confuze în privința consimțământului cu privire la GDPR și prelucrarea datelor. Multe și-au șters contactele deoarece personalele respective nu au dat click pe linkul de consimțământ, cu toate că aceștia au avut acordul lor înainte de asta.
Nimeni nu știe încă ce presupune 100% reglementarea GDPR, până nu primește o avertizare. Este foarte greu să spui că ai înțeles toate aspectele GDPR.
Marea oportunitate pe care le-o oferă legea GDPR oamenilor de marketing online, este faptul că le dă posibilitatea să devină strategici.
Audiența noastră sunt clienții
Legea GDPR nu vine cu o serie de puncte ce trebuie încercuite sau pași exacți ce trebuie urmați. Ea este mai degrabă ca o filozofie ce are menirea să protejeze datele personale în mediul online.
Inovația în lumea marketingului online nu înseamnă să renunțăm la prelucrarea datelor personale, ci să ne pese mai mult de datele care ni se oferă pentru a veni cu strategii de marketing mai inteligente.
Specialiștii de marketing online vor trata cu mai mare grijă datele personale ale clienților online la fel cum le-ar trata pe cele ale clienților fizici. Persoanele care își oferă consimțământul vor deveni clienți activi, așadar nu vei mai avea parte de contacte neinteresate de produsele pe care le oferi și te vei putea concentra pe interesele persoanelor care și-au dat consimțământul.
Participarea activă este cea mai valoroasă unealtă de marketing. Doar persoanele care sunt interesate cu adevărat de afacerea ta se vor înscrie la newsletterul tău.
Acum că legea GDPR a fost implementată vei lucra într-un mediu activ, diferit de cel dinainte, unde audiența va interacționa mult mai ușor și rapid cu ofertele tale și afacerea ta.
În acest mod vei atrage acele persoane interesate care îți vor deveni clienți.
Acum trebuie să te concentrezi pe următoarele aspecte și strategii:
- Dezvoltarea audienței – să folosești unelte de programare a conținutului astfel încât să țintești înspre utilizatorii activi
- Segmentarea audienței – să împarți audiența pe categorii, în funcție de interese
- Validarea audienței – să evaluezi datele pe care le ai pentru a putea implementa companii de marketing eficiente
- Integrarea audienței – să înveți să optimizezi strategia afacerii tale, prin analiza anumitor aspecte ale acesteia
- Măsurarea audienței – să verifici ce subscriberi ai pentru a te adresa mai bine acestora
GDPR îți dă posibilitatea să devii un business profesional, în care oamenii vor avea încredere și nu își vor face griji că datele lor personale vor fi compromise.
Dacă știi cum să te folosești de această reglementare, îți poți crește valoarea în lumea marketingului online și poți să devii o sursă sigură pentru clienții tăi.