statistici

Urmarirea statisticilor dupa trimiterea unei campanii iti ofera informatii importante despre desfasurarea acesteia si te ajuta sa aduci imbunatatiri pentru a maximiza rezultatele.

Dupa trimiterea unei campanii newsletter cu Sendmachine, ai la dispozitie statistici despre rata email-urilor expediate, deschise, rata click-urilor sau dezabonarilor.


Rata email-urilor deschise

Rata de deschidere exprima procentul oamenilor dintr-o lista care au deschis email-urile unei campanii. Aceasta se calculeaza dupa cum urmeaza:

 

Rata de deschidere = (Email-uri deschise / Email-uri trimise) * 100

 
Prin urmare daca din 10 email-uri trimise au fost deschise 3, avem o rata de deschidere de 30%.
 

Cum se poate creste rata de deschidere?

Rata de deschidere este influentata de foarte multi factori, dar exista cateva metode care se pot aplica astfel incat mai multi abonati sa deschida email-urile:

* Incearca diferite tipuri de subiect (subject line): adauga in linia de subiect detalii despre continutul email-ului, adauga numele brand-ului in subiect, subiect din mai putine cuvinte

* Numele din casuta “From” (expeditor) sa fie setat astfel incat abonatii sa recunoasca foarte usor ca newsletter-ul vine de pe site-ul pe care s-au abonat

* Trimite campania in alta zi sau la alta ora

* Continutul important sa apara la inceput, pentru ca multi oameni vad un preview al email-ului inainte sa il deschida si sa il citeasca tot sau sa il ignore

 

Rata click-urilor

Rata click-urilor reprezinta numarul abonatilor care au primti email-ul si au dat click pe unul sau mai multe link-uri din interior ajungand pe un blog, site sau orice alta destinatie. Daca exista mai multe click-uri pe acelasi link se ia in considerare doar unul singur. Rata click-urilor este exprimata in procente si se calculeaza dupa cum urmeaza:

 

Rata click-uri = (Total click-uri unice / Email-uri trimise) * 100

 

 In statistici mai exista inca o rata a click-urilor care se calculeaza in functie de email-urile deschise, astfel:

(Rata click-uri / Rata de deschidere) * 100

 

Cum se poate imbunatatii rata click-urilor?

* Urmareste click-urile din email si imparte lista de abonati pe categorii in functie de preferintele abonatilor

* Trimite newsletter-ul in alta zi sau la alta ora, pentru ca exista perioade cand anumiti abonati nu au timp sa mearga mai departe pe link si sa citeasca in detaliu sau sa faca alte activitati

* Ofera abonatilor o descriere convingatoare de ce ar trebui sa mearga mai departe pe link

* Asigura-te ca linia de subiect il pregateste pe abonat pentru ceea ce se afla in mail, subiectul se potriveste cu continutul

* Incearca diferite tipuri de newsletter (text, imagini, asezare acestora)

* Adauga o casuta cat mai vizibila (buton) cu un call-to-action cat mai simplu pe care se afla un link

* Creeaza un call-to-action dintr-un text la care adaugi link (hyperlink), in cazul in care clientul de mail al abonatului nu are activata afisarea de imagini

 

Rata dezabonarilor

Aceasta reprezinta procentul destinatarilor care au accesat link-ul de dezabonare din interiorul email-ului. Rata se calculeaza astfel:
 

(Numar dezabonati / Email-uri expediate) * 100

 
Rata dezabonarilor ar trebui sa fie foarte mica sau inexistenta astfel incat campania sa fie un succes.

Cum sa impiedici persoanele sa se dezaboneze?

* Mentine continutului de calitate in newslettere, motiv pentru care s-au abonat persoanele

* Trimite continut relevant in functie de preferintele de la abonare

* Trimite mesajele la intervale de timp potrivite

* Nu face spam

* Optimizeaza email-urile pentru mobil

 

Autor Adrian Oltean

Sunt membru al echipei Sendmachine, iar scopul meu este sa va ofer informatii folositoare in desfasurarea activitatii, configurarea setarilor site-urilor sau aplicatiilor folosite de acestea.

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.