O lista de email-uri cumparata … inseamna SPAM
Unul dintre principalele motive pentru care furnizorii de email marketing (ESP) nu permit trimiterea de campanii email catre liste cumparate este datorat faptului ca livrabilitatea globala scade simtitor. Desigur, acest lucru nu sta in calea achizitionarii de baze de date de catre companii dornice sa-si creasca vanzarile.
Primesc tot mai des telefoane de la parteneri care imi cer sfaturi de imbunatatire a livrabilitatii email-urilor cat timp ei trimit campanii la liste B&B cumparate sau inchiriate de pe Internet.
Adevarul este ca NU EXISTA nicio modalitate prin care sa obtii rezultate bune pornind de la o baza de date rea.
Atata timp cat trimiti email-uri nesolicitate pe care marea majoritate a oamenilor nu le vor si nu si-au exprimat acordul sa le primesca nu vei avea rezultate. Pierzi timp, pierzi bani si ai rezultate zero! Tocmai cu acest scop au fost dezvoltate si filtrele de securitate ale clientilor de mail precum Google sau Yahoo! Pentru a bloca astfel de email-uri.
Am mai discutat in repetate randuri despre legatura dintre email-urile solicitate, livrabilitate si rata de deschideri, click-uri si toate celelate mijloace de masurare a performantei unei campanii. Dar sa-ti spun un secret: aceste filtre sunt special concepute pentru a opri email-urile nesolicitate.
Daca mai multi oameni iti marcheaza email-urile ca fiind spam atunci ai mari sanse sa-ti fie blocate sau nelivrate email-urile pe viitor.
Pe perioada cat am lucrat cu diversi furnizori de email marketing care aveau propriul lor client de email precum Gmail sau Yahoo!, chiar si in cazurile in care se trimiteau email-uri legitime, cu dubla confirmare de primire, se intampla ca acestea sa fie livrate in Junk.
Daca trimiti email-uri nesolicitate si esti blocat nu mai putem face nimic in legatura cu asta. Nicio scamatorie precum autentificarea domeniului nu te va ajuta sa treci de filtrele de securitate ale clientilor de mail. Acestia au fost sesizati de catre clientii lor (cei din lista ta) ca trimiti email-uri nesolicitate si si-au luat masuri suplimentare de siguranta.
Cu toate ca exista in ziua de astazi un trend in randul marketerilor conform carora este OK sa cumperi baze de date “targetate” aceasta parere nu este impartasita nici de cei carora le trimiti email-uri, nici de clientii de mail, nici de furnizorii de email marketing.
Singura modalitate prin care poti dovedi ca ai o baza de date cu email-uri valide este double opt-in (dubla confirmare de abonare la newsletter).
Uite, de exemplu, eu sunt proprietarul unei afaceri mici. Asta inseamna ca timpul meu e limitat si ca email-urile de vanzare nesolicitate imi irosesc atat timpul cat si energia. Sunt foarte rare cazurile in care primesc ceva sa ma intereseze prin intermediul unui email nesolicitat.
Singurul adevar universal valabil este acela ca pentru a avea campanii eficiente si care sa genereze venit, trebuie sa trimiti email-uri solicitate, email-uri al caror destinatar este realmente interesat de serviciul tau.
Sursa: https://wordtothewise.com