11 Recomandari pentru promovarea cu succes a unui eveniment prin email marketing
Data evenimentului a fost stabilita, ai inchiriat localul si ai realizat planul de amenajare al acestuia, acum mai trebuie doar sa aduci oamenii. Cum faci acest lucru? Prin promovarea evenimentului, folosind diferite metode de marketing si medii de expunere.
Una dintre cele mai eficiente metode de promovare, de multe ori neglijata, este email marketing-ul. Daca intrebi mai multe persoane care organizeaza evenimente, ce unelte folosesc pentru promovarea acestora, majoritatea iti vor spune ca email marketing-ul este printre ele.
Promovarea prin email este si mai puternica daca se face in combinatie cu social media sau alte metode de expunere.
Care sunt cele mai importante recomandari pentru a promova cu succes un eveniment prin email?
01. Obiectivul
Stabileste de la inceput obiectivul sau obiectivele campaniei de promovare prin email. Obiectivele pot consta in atragerea de participanti noi sau din anii trecuti prin vanzarea de bilete, oferirea de invitatii, noutati, incurajarea redistribuirii evenimentului etc.
02. Incepe din timp
Care este cel mai bun moment pentru promovarea evenimentului? Nu exista un moment exact, dar cel mai bine este sa incepi devreme informarea publicului si vanzarea de bilete, in special daca oferi reduceri pentru persoanele care cumpara bilete foarte devreme (early bird ticket discount).
Este esential sa adaugi de la inceput, pe pagina (site-ul) evenimentului, un formular pentru adunarea de email-uri, astfel incat persoanele interesate de eveniment, sa afle cat mai simplu mai multe informatii despre acesta.
03. Simplitate
Realizeaza un design simplificat si atractiv, atat pentru pagina de prezentare a evenimentului, cat si pentru template-urile email-urilor pe care le trimiti.
Pagina (site-ul) de prezentare a evenimentului este cea care aduna adresele de email ale potentialilor participanti, care trebuie sa inteleaga rapid informatiile aflate pe aceasta. Pentru a convinge vizitatorii, prezinta descrierea evenimentului pe intelesul tuturor.
Designul template-ului poate sa fie asemanator cu cel al site-ului, astfel incat abonatul sa recunoasca rapid evenimentul cand primeste noutati in casuta de email.
04. Mobile friendly
In conditiile in care majoritatea persoanelor isi verifica email-urile pe dispozitivele mobile, un newsletter cu design care se adapteaza la marimea ecranelor mai mici (responsive), este esential pentru a promova cu succes un eveniment. Elementele unui email mobile friendly pot fi observate si parcurse cu usurinta de catre abonatii la newsletter.
05. Call to action
Fiecare newsletter trimis ar trebui sa fie nelipsit de un call to action (chemare la actiune) care ofera o directie utilizatorului. In conditiile in care ai atras atentia abonatului care doreste sa primeasca mesaje de informare, nu trebuie sa irosesti aceasta sansa fara sa adaugi un astfel de buton sau link care sa il redirectioneze spre pagina de prezentare, de unde poate cumpara bilete reduse pentru eveniment sau sa afle ultimele noutati.
06. Valoare
Ofera valoare in email-urile pe care le trimiti abonatilor pentru a avea motiv sa le deschida, cum ar fi discount-uri la bilete sau ofera ceva gratuit daca achizitioneaza bilet intr-o anumita perioada, noutati despre invitatii importanti, cum sa aiba o experienta unica, de neuitat si multe altele. Daca nu oferi valoare poti sa pierzi potentiali participanti si se poate ajunge la dezabonari sau chiar la raportari de spam.
07. Nu exagera cu trimiterile
Nu trimite foarte multe email-uri intr-un interval scurt de timp. Realizeaza o frecventa de trimitere potrivita, pentru ca altfel s-ar putea sa pierzi abonati sau chiar participanti in anul urmator cand organizezi evenimentul.
08. Segmenteaza
Daca o persoana a cumparat deja bilet pentru eveniment, nu mai este necesar sa ii trimiti email-uri prin care sa o convingi sa cumpere alt bilet. Dupa ce o persoana a hotarat ca vrea sa participe la eveniment, cel mai probabil doreste sa primeasca newslettere prin care sa afle detalii despre sponsori, invitati, program, servicii speciale etc. Prin urmare, segmenteaza listele de abonati si trimite email-uri relevante pentru acestia astfel incat sa fie multumiti.
09. Testeaza
Nu trimite niciodata campaniile de promovare fara sa testezi cum se afiseaza newsletter-ul pe diferite dispozitive si clienti de email.
10. Combina email-ul cu social media
Adauga in newsletter si pe pagina ”Thank you” care apare dupa abonare, butoane pentru distribuirea evenimentului si noutatilor in social media. O alta optiune pentru a combina email-ul cu social media ar fi sa adaugi un formular de abonare la newsletter-ul evenimentului pe pagina de Facebook.
11. Redistribuire
Incurajeaza abonatii sa redistribuie newsletter-ul evenimentului prin adaugarea unui buton de ”Trimite unui prieten”.
Ce fel de email-uri sa trimiti INAINTE, IN TIMPUL si DUPA eveniment?
Inaintea evenimentului
In timpul evenimentului
Dupa eveniment
Surse:
http://www.orbitmedia.com/blog/how-to-market-an-event/
Daca mai ai alte idei pentru a promova cu succes un eveniment prin email marketing, te invit sa le adaugi intr-un comentariu mai jos 🙂