Rating-ul contului Sendmachine
Unde vezi rating-ul in cont?
Dupa autentificarea in contul tau, in partea stanga, sub logo-ul Sendmachine poti sa vezi valoarea acestuia.
Este important rating-ul?
Rating-ul este un element important al contului Sendmachine, deoarece reflecta calitatea listelor de email-uri si prin urmare a abonatilor la aceste liste.
De ce isi modifica rating-ul valoarea?
Valoarea maxima a rating-ului, in momentul realizari contului, este 100. Dupa lansarea unei campanii email, acesta poate sa ramana la fel sau sa scada.
Scaderea rating-ului este cauzata de:
1. raportarile de spam, hardbounce si blocarile email-urilor (acesti 3 factori afecteaza intr-o pondere mai mare)
2. dezabonari si softbounce (acesti 2 factori afecteaza intr-o pondere mai mica)
Imbunatatirea rating-ului dupa ce a fost afectat
Trimiterea de campanii unor persoane cu engagement mare, creeaza o rata ridicata a deschiderilor de email-uri, precum si a click-urilor, imbunatatind astfel rating-ul contului.
Intr-un articol anterior am vorbit despre cum administreaza Sendmachine listele de email-uri, in care este specificat faptul ca adresele care se dezaboneaza sau raporteaza spam, precum si hardbounce-urile sunt indepartate automat din lista. Adreselor de email cu softbounce li se ofera mai multe sanse inainte sa fie indepartate.
Dupa eliminarea din lista a acestor adrese, practic lista ramane curata. Daca la urmatoarea campanie trimisa nu vor mai exista problemele amintite mai sus, rating-ul va incepe sa creasca.
IMPORATANT! In momentul in care rating-ul ajunge la 40, trimiterea de campanii este suspendata.
Cum se poate evita un rating slab?
1. creeaza liste de email-uri folosind metoda de abonare Double Opt-In
2. trimite campanii cu informatiile pentru care s-au abonat persoanele la newsletter
3. evita sa trimiti prea des campaniile newsletter, decat daca abonatii sunt de acord
Mai jos sunt cateva exemple cu diferite valori