14 Sfaturi despre email marketing pentru afacerile mici (infografic)

Email marketing-ul este o solutie eficienta pentru afacerile mici, prin care pot sa atraga clienti de valoare, la costuri reduse.

Dintre toate metodele de promovare, email marketing-ul are in continuare cea mai mare rata de conversie, datorita faptului ca abonatii isi dau acordul sa primeasca informarii din partea ta, ceea ce inseamna ca sunt interesati de ceea ce ofera compania ta.

Urmatoarele sfaturi te vor ajuta sa realizezi liste de email-uri de calitate, care stau la baza campaniilor newsletter de succes.
 

1. Nu cere prea multe informatii pentru abonarea la newsletter. Pentru inceput numele si adresa de email sunt suficiente. Simplitatea este cheia succesului.

2. Ce are de castigat persoana care isi adauga email-ul in lista? Oferirea unui motiv aduce mai multi abonati, fie ca este un cupon de reducere, ebook gratuit sau garantarea unor informari de calitate care ii vor fi de ajutor.

3. Plasarea formularului de abonare in pozitia corecta, la vedere, cantareste mult in atragerea unui numar cat mai mare persoane care sa iti ofere email-ul (link spre articol cu pozitia casutei de abonare)

4. Este bine sa informezi abonatul ce fel continut vor avea email-urile pe care le trimiti (articole, infografice, cupoane, oferte speciale, evenimente etc.)

5. In continuarea punctului 4, fa tot posibilul sa livrezi ceea ce ai promis in newsletter si cel mai important, livreaza calitate.

6. Prin personalizarea email-urilor in functie de persoana care s-a abonat creezi o mai mare implicare a acesteia. Personalizare poate consta in adaugarea numelui abonatului dupa forma de salut sau livrarea in casuta de email a continutului pe care doreste sa il primeasca.

7. Intr-o perioada cand peste tot in jurul nostru este informatie din plin, este important sa trimiti newslettere cu un continut usor de parcurs si atractiv.

8. Exista foarte multi utilizatori de dispozitive mobile (tableta, smartphone) care isi verifica email-urile pe acestea. Pentru ca au ecrane mai mici este esential ca newsletter-ul sa se adapteze la marimea acestora si sa se afiseze corect. In caz contrat riscul de pierde abonati este foarte mare.

9. Realizeaza o strategie prin care determini ce fel continut trimiti si cand il trimiti.

10. Pastreaza un interval potrivit, nu exagera cu trimiterile, iar daca l-ai specificat la abonare (saptamanal, lunar, zilnic etc.) cel mai bine este sa il respecti. Daca trimiti mai multe email-uri decat ai promis, nu inseamna neaparat ca vei avea rezultate mai bune.

11. Nu ascunde link-ul pentru dezabonare crezand ca vei pastra persoanele in lista. Daca abonatii nu gasesc link-ul, se poate intampla ceva mai grav decat dezabonarea, raportarea de spam.

12. Poti sa urmaresti competitia sa vezi strategia de email marketing adoptata. Ideea nu este sa copiezi, ci sa faci ceva diferit pentru a fi tot timpul cu un pas in fata lor.

13. Urmareste statisticile pentru a aduce imbunatatiri campaniilor, pana cand ajungi la rezultatele dorite.

14. Adauga un formular de abonare pe profilele social media (ex. Facebook), unde poti sa explici avantajele acestui pas (primirea noutatilor este garantata prin email, in social media sunt sanse foarte mari sa nu vezi ultimele postari datorita algoritmilor care au fost schimbati).
 

infografic_email_marketing

 

Autor Adrian Oltean

Sunt membru al echipei Sendmachine, iar scopul meu este sa va ofer informatii folositoare in desfasurarea activitatii, configurarea setarilor site-urilor sau aplicatiilor folosite de acestea.

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

This article has 1 comments

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.