Foloseste automatizarile pentru a-ti fideliza clientii si a-ti majora vanzarile

Email-uri de bun-venit, email-uri la zile de nastere, campanii declansate de o anumita actiune…

Cate ceva despre automatizari

1. Ce sunt automatizarile?

In marketing, o etapa deosebit de importanta o reprezinta personalizarea deoarece iti ofera posibilitatea de a crea o relatie personala cu potentialul tau client, relatie care poate duce la o tranzactie. Insa, dupa cum bine stii, in conditiile in care ai 500 de potentiali cumparatori in baza de date personalizarea fiecarui mesaj devine un proces deosebit de anevoios si consumator de resurse.

Automatizarile permit un grad de personalizare deosebit de ridicat. Automatizarile in e-mail reprezinta una dintre cele mai eficiente modalitati de a loializa abonatii intrucat permite trimiterea de emailuri personalizate, declansate de un anumit eveniment si la intervale predefinite de timp. Aceste automatizari te ajuta sa dezvolti o relatie stransa cu abonatii tai prin mentinerea unei comunicari eficiente si constante ceea ce duce la  cresterea notorietatii brandului tau.

2. Cui se adreseaza automatizarile?

Automatizarile isi gasesc o utilitate deosebita atat in randul proprietarilor de afaceri mici și mijlocii precum si multinationalelor, din domenii diverse precum: turism, e-commerce, sanatate, fashion etc. Totul porneste de la modul in care iti construiesti baza de date.

Cu cat colectezi mai multe informatii cu privire la potentialii tai clienti cu atat poti trimite mesaje mai personalizate. Amintim aici: urari de zile de nastere, onomastica, data abonarii, data cumpararii unui anumit produs etc.

 3. Beneficiile utilizarii automatizarilor in email marketing

Enumar mai jos cateva dintre beneficiile pe care le aduc automatizarile afacerii tale:

  • Economie de timp si bani – acesta este cel mai evident avantaj pe care ti-l aduc automatizarile in email marketing. Astfel, tu scapi de grija de a tine evidenta manuala a informatiilor si a modului in care le gestionezi. Automatizarile in email marketing (cu precadere cele de vanzari) iti pot creste vanzarile online cu pana la 20%.

  • Email marketingul ramane unul dintre cele mai eficiente instrumente de marketing direct – Conform unui studiu, 15% din bugetul de marketing al unei afaceri mici sau mijlocii e dedicat email marketing-ului. Ai sanse mult mai mari sa convertesti un abonat la un newsletter decât pe un vizitator adus din SEO sau Social Media. In plus, ai control deplin asupra procesului din masurarea statisticilor.

  • Ai posibilitatea de a segmenta bazele de date si de a livra continut reprezentativ catre grupuri de clienti in functie de comportamentul de cumprare, gradul de interes, varsta, sex, locatie sau alte date demografice reprezentative tie.

 Tipuri de automatizari in Sendmachine

Sendmachine iti ofera multiple posibilitati de automatizare.

1. Ce poti face cu automatizarile?

  • Serie de e-mailuri transmise cand un abonat se inscrie la newsletter – Trimite-le un email de bun-venit pentru a-i informa ca au fost adaugati in lista si eventual un cadou – sub forma de ebook – la trei zile dupa abonare

  • Email-uri anuale – Trimite abonatilor tai o urare de ziua lor de nastere, inainte cu o saptamana de aniversarea lor sau pentru orice alta aniversare.

  • Chestionare online sau cupoane de reducere – Trimite un chestionar de evaluare a satisfactiei abonatului la un anumit timp dupa abonare sau ofera-le un cupon de reducere. In ceea ce priveste continutul, totul tine de creativitatea ta.

2. Tipuri de automatizari, cum le poti crea

Sendmachine iti ofera urmatoarele 4 tipuri de automatizari:

  • Tipul de automatizare “lista” este declansata de actiunea de adaugare intr-o lista a unui abonat printr-un “formular gazduit” sau prin importare in masa (daca se specifica manual). Este un eveniment unic, ceea ce inseamna ca setul de campanii predefinite vor fi trimise o singura data unui abonat, cand acesta indeplineste criteriile automatizarii (email dupa abonare).

  • Tipul de automatizare “aniversare eveniment” este declansata pe baza unui camp aditional de tip “birthday” din lista de contacte. Este un eveniment anual, ceea ce inseamna ca abonatul ce indeplineste criteriile automatizarii va primi acel set de campanii definite anual.

  • Tipul de automatizare “data eveniment” este declansata pe baza unui camp aditional de tip “date” care trebuie specificat manual odata ce s-a selectat o lista de contacte. Este un eveniment unic, ceea ce inseamna ca setul de campanii definite vor fi trimise o singura data unui abonat, cand acesta indeplineste criteriile automatizarii.

  • Tipul de automatizare “data abonare” este declansata pe baza datei la care s-a adaugat in lista un abonat. Este un eveniment anual, ceea ce inseamna ca daca automatizarea nu este oprita, abonatul ce indeplineste criteriile automatizarii va primi acel set de campanii definite anual. (similar cu automatizarea de tip “aniversare eveniment” singura diferenta fiind ca in acest caz data tinta nu va fi extrasa dintr-un camp aditional, ci va reprezenta data abonarii)

Pasii necesari

1. Selecteaza automatizarea dorită

2. Selecteaza coordonatele automatizarii

Aici trebuie sa definesti urmatoarele coordonate: numele automatizarii, lista de contacte, zilele in care doresti sa se trimita campania, perioada de timp (interval orar), conditii speciale automatizare.

3. Creeaza campania pe care o doresti a fi trimisa

Selecteaza optiunea ”adauga email nou in automatizare” si creeaza campania dorita ca si in cazul crearii unei campanii obisnuite.

4. Porneste workflow

*Daca doresti trei mesaje diferite trimise la un anumit interval de timp  (ex. la o zi dupa abonare, la o saptamana dupa abonare, la o luna dupa abonare etc)

Ti-a fost acest articol util?

Lasa-ne un comentariu mai jos si impartaseste-ne parerea ta! 😀

Resurse:

https://www.marketo.com/ebooks/graduating-from-an-email-service-provider-to-marketing-automation/

https://www.clickz.com/clickz/column/2383226/the-5-must-have-emails-for-marketing-automation

https://www.bigcommerce.com/ecommerce-answers/what-email-automation/

http://www.hubspot.com/marketing-automation-information

buton_rosu

buton_albastru2

Autor Carmen Moldovan

Sunt membra a echipei Sendmachine iar scopul meu este sa iti ofer informatii folositoare despre email marketing. Ai intrebari sau nelamuriri? Scrie-mi un email pe support@sendmachine.com

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

This article has 1 comments

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.