Studiu de caz: Campanii de donatii prin email marketing pentru Salveaza o Inima

Acest studiu de caz este realizat de Agentia de PR Plus Communication si Sendmachine pentru Asociatia Salveaza o Inima, iar perioada monitorizata este 01.01.2016 – 01.05.2016

Introducere

Asociatia “Salveaza o inima”, infiintata pe data de 17 decembrie 2012, a reusit sa salveze, pana in prezent, peste 100 de copii cu malformatii grave. La campaniile umanitare organizate de Asociatie, s-au alaturat peste 50.000 de persoane si companii romanesti si internationale, inregistrandu-se pe platforma online donatii de peste 770.000 de Euro.

Obiectivele campaniei de e-mail marketing

  • Prezentarea donatorilor si viitorilor donatori a cazurilor umanitare publicate pe www.salveazaoinima.ro;
  • Cresterea bazei de date de donatori;
  • Cresterea ratei de deschidere a e-mail-urilor si cresterea ratei de click;
  • Cresterea ratei de conversie: suma donatiei per vizitator, numarul de donatii per vizite.

Publicul-tinta

Publicul tinta a fost colectat din baza de date a persoanelor care au donat, cat si prin unelte de abonare la newslettere. Campaniile prin e-mail s-au realizat prin platforma Sendmachine. In total baza de date este formata din 15.387 de donatori.

  • Gen biologic si varsta. 70% dintre donatori sunt femei si 30% sunt barbati (comparativ, pe tot publicul Facebook, paritatea femei-barbati este de 45%-55%). Din publicul feminin, un procent de 60% este format din persoane cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani, 20% – 35-44 ani, 10% – 18-24 ani si 5% – 45-54 ani. Din publicul masculin, 55% au varste cuprinse intre 25-34 de ani, 30% – 35-44 ani, 5% – 18-24 de ani si tot 5% – 45-54 ani.

1

  • Stare civila si nivelul de studii. 70% din publicul donator este casatorit/a, 10% a declarat ca este singur/a, 10% – intr-o relatie si 5% este logodit/a. Din punct de vedere al nivelului de educatie, 75% a declarat ca a absolvit Colegiul (postliceala sau facultatea), 15% are studii superioare si 15% – studii liceale.

RElationship status

  • Localitatea/tara de domeniciliu. 70% dintre donatori locuiesc in Romania, 10% in Marea Britanie, 5% in Italia. De asemenea, exista donatori si din Statele Unite ale Americii, Spania, Franta, Irlanda, Belgia, Canada, Danemarca, Austria si Elvetia. Dintre orase, cei mai multi doneaza din Bucuresti, Londra, Chisinau, Brasov, Cluj-Napoca, Constanta, Iasi, Targu-Mures si Timisoara.

orase

  • Domeniul in care activeaza. Cei mai multi (35%) declara ca au functii manageriale, 25% lucreaza in productie, vanzari sau in domenii precum arte, divertisment, sport si mass-media, 20% in domeniul IT si in stiinte sociale, 15% – afaceri si operatiuni financiare, inginerie si arhitectura, in domeniul medical si in asistenta sociala.

job title

Campaniile de newslettere

Sumar:

  • Campanii: 37 de campanii (1 ianuarie 2016 – 1 mai 2016)
  • E-mail-uri expediate: 325.719 de e-mail-uri (aproximativ 8.800 de persoane per campanie)
  • E-mai-uri deschise: 57.739 (rata de 17,73%)
  • Click-uri: 10.452 (18,10% din totalul e-mail-urilor deschise si 3,21% din totalul e-mail-urilor trimise)

perioada

Rezultatele obtinute

In perioada 1 ianuarie – 1 mai 2016, pe platforma de donatii online a Asociatiei, din campaniile de donatii prin SMS si din sponsorizarile firmelor, au fost donate fonduri de 226.592 Euro, adica o medie de 56.648 de Euro pe luna. Totodata, 138.121 de vizitatori unici au accesat pagina www.salveazaoinima.ro, in aceasta perioada de timp, dintre care 207.182 sesiuni, 325.156 de pagini accesate, iar 35,9% dintre vizitatori s-au intors pe platforma. Observam ca un procent de 5,04% dintre toate sesiunile de pe site provin din campaniile de newslettere, iar tot acest procent („publicul cald”) a reprezentat si vectorul de imagine al Asociatiei „Salveaza o inima” in alte grupuri sociale, sporind astfel numarul de donatori de la luna la luna.

Sumele donate pe platforma au fost, in medie, de 1,58 Euro per vizitator unic, inregistrandu-se un total de 22.782 de donatii (aproximativ 5700 de donatii in medie pe luna). Suma medie de donatie a fost 10,30%, iar rata de conversie medie a donatorilor raportati la vizitatorii totali a fost de 16,03%.

De la inceputul anului 2016, in urma campaniilor umanitare derulate de Asociatia „Salveaza o inima” si Agentia de PR Plus Communication, au fost salvati 29 copii cu malformatii grave, astfel: Chiriac Beatrice, Mitroi Raul, Stancu Robert, Cojan Cristina, Pintilie Ionut, Lorent Sofia, Irimia George, Szabo Dragos, Luca Alicia Catalina, Popovici Antonio, Petica Elena, Proca Rares, Ivascu Maria, Curceanu Andrei, Bolat Ersin, Zamosteanu Cassian, Zotescu Ionela, Gincu Ilinca, Dominic Ioan, Ghinea Sofia, State Marius, Enasel Radu, Gherman Bianca, Sitnic Gabriel, Mihalcea Adrian, Bucuroiu Maria, Fara Razvan Gabriel, Radulescu Cosmin si Chirita Ayan.

Autor Carmen Moldovan

Sunt membra a echipei Sendmachine iar scopul meu este sa iti ofer informatii folositoare despre email marketing. Ai intrebari sau nelamuriri? Scrie-mi un email pe support@sendmachine.com

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.