Cum sa-ti transformi noii abonati in potentiali cumparatori inca de la primul email

”Toate email-urile de bun-venit ar trebui sa fie eficiente!”

In conditiile in care detii un site de comert online, ar trebui sa stii ca email marketing-ul este unul dintre canalele de promovare care genereaza cel mai mult trafic pe site-ul tau si care, totodata, iti aduce cele mai multe conversii comparativ cu retelele Facebook sau Twitter. Conform uneia dintre cele mai mari platforme de comert online, Shopify.com, email-ul de bun venit – cel pe care il trimiti potentialilor clienti imediat ce s-au abonat la noutatile tale – are cea mai mare rata de deschidere. Cu pana la  50%-60% mai mult decat campaniile de newseletter obisnuite.

De ce?

 Persoanele care s-au abonat la site-ul tau se așteaptă sa primeasca un email din partea ta in decursul primelor 48 de ore. De ce sa nu profiti de acest aspect pentru a valorifica la maxim relatia ta cu potentialul cumparator?

Intr-unul dintre discursurile sale TED cunoscutul sociolog Amy Cuddy spunea: ”In momentul in care cunoastem o persoana noua, primele noastre ganduri converg in directia raportului pe care il stabilim cu respectivul om.” Astfel, ne adresam doua intrebari de baza: ”Care sunt intentiile acestei persoane? si ”Cat este de puternica si competenta aceasta persoana?”

Parafrazand cele spuse de Amy e lesne de inteles care ar trebui sa fie principalul tau scop in prima interactiune cu potentialul client: sa-i castigi increderea.

In continuare, iti oferim cateva sugestii pentru a crea un email de bun venit prin care sa construiesti o relatie de incredere cu abonatii tai.

1. Stabileste asteptari clare inca de la bun inceput

In aceasta etapa trebuie sa faci in asa fel incat sa indepartezi orice bariera de nesiguranta pe care abonatul o are cu privire la tine. Asadar, incearca sa fii foarte specific si direct in ceea ce priveste identitatea ta si intentiile pe care le ai.

Exemplu: Nume from + Text introductiv

”Salut X (Numele mic al clientului) Sunt Viorel de la Sendmachine. Iti multumesc ca te-ai abonat la newsletterul X (numele companiei tale). Incepand de saptamana viitoare, iti voi trimite saptamanal cate un articol pe marginea subiectului Y.

Vei gasi aici informatii utile despre promotii, produse sau materiale educationale”

Foarte important!  Sa ai tot timpul in minte faptul ca scopul tau este sa-ti ajuti clientul sa rezolve o problema sau sa obtina niste beneficii personale NU sa te prezinti pe tine sau compania ta, cu atat mai putin sa incerci sa-i vinzi ceva inainte de a crea relatia cu el!

2. Creeaza o conexiune personala cu noul tau abonat 

Incearca sa creezi o conexiune emotionala cu potentialul client. Cum faci asta? Apeleaza la ego-ul clientului tau. Spune-i pe numele mic, fii deschis, prietenos! Adreseaza-i intrebari si demonstreaza ca-ti pasa de el in mod autentic.

Increderea se castiga! – Pentru inceput, spune-i clar ce beneficii are din interactiunea cu tine, ajuta-l sa realizeze ceva sau ofera-i un cupon de gratuitate la prima achizitie.

 3.  Nu uita de Call To Action

E deosebit de important sa pui un call to action in care sa specifici clar ce trebuie sa faca in pasul urmator (sa se inscrie la un eveniment, sa testeze un produs, sa solicite o consultatie gratuita). Posibilitatile sunt infinite, in functie de fiecare industrie in parte. Trebuie doar sa-ti lasi creativitatea libera. 🙂

Iata un model de email de bun-venit de la Wufoo cu un call to action specific, direct, evidentiat:

4.  Atentie la elementele de design:  culori, logo, fonturi

Email-ul tau de bun venit trebuie sa se ”potriveasca” cu site-ul tau, cu identitatea vizuala a firmei tale. Ai grija la culori, fonturi, mod de abordare, logo.

Acestea trebuie sa fie perfect sincronizate intre ele pentru ca abonatii tai sa retina brandul tau, iar cand vor dori sa faca o achizitie, tu sa fii prima companie care le vine in  minte.

5.  Ofera acces la resurse educationale, invita-l la dialog

Nu e nimic mai frustrant decat un monolog monoton in care cineva incearca sa-ti vanda ceva intr-un mod intruziv.

Da-i de inteles abonatului tau ca la celalalt capat al email-ului se afla o persoana, determina-l sa inceapa un dialog sa-ti adreseze intrebari, sa-ti spuna ce probleme si provocari are. Fiecare abonat e deosebit iar tu ai o sansa UNICA de a construi o relatie personala cu el.

Tine minte: cu cat iti cunosti clientul mai bine, cu atat vei avea sanse mai mari sa-i vinzi!

6. Realizeaza un header si un footer atractiv din care sa nu lipseasca butoanele de social media si datele tale de contact

Spune-i abonatului tau unde te poate gasi. Sub nicio forma nu trebuie sa lipseasca aceste informatii  din email-ul tau de bun venit!  Iata un exemplu de email de bun-venit pe care vi-l dam ca si exemplu: Ralph Lauren, un brand consacrat in materie de stil vestimentar

 

Pe langa design-ul de calitate – care ia forma unei pagini de site – si adresabilitatea larga (femei si barbati) se pot lesne observa in acest email cele doua link-uri de call to action: cumpara online si gaseste un magazin. Sigur, aceste link-uri sunt insotite de o propunere atractiva: cuponul de transport gratuit la prima comanda, in baza codului promotional.

Dupa cum bine ti-ai dat seama, si-n viata de zi cu zi, si-n email marketing prima impresie e definitorie iar in baza ei se stabileste relatia ta cu viitorul client.

Fa o prima impresie memorabila! 🙂

Daca ai intrebari sau nelamuriri, lasa-ne mai jos un comentariu.

Iti vom raspunde cu drag!

Sursa imagine top: wallpaperscraft.com

Autor Carmen Moldovan

Sunt membra a echipei Sendmachine iar scopul meu este sa iti ofer informatii folositoare despre email marketing. Ai intrebari sau nelamuriri? Scrie-mi un email pe support@sendmachine.com

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.