Email marketing: o metoda eficienta de a-ti promova localul cu un cost redus
Toate afacerile, inclusiv restaurantele si localurile, ar trebui sa fie la curent cu privire la modul in care publicul reactioneaza la brandul lor. Restaurantele si localurile trimit email-uri prin care promoveaza evenimente, meniuri sau oferte promotionale clientilor cu scopul de a-i fideliza sau de a-i determina sa recomande localul (dupa cum stim, recomandarea este metoda de promovare cu cel mai ridicat impact asupra potentialilor clienti).
Spre deosebire de metodele clasice de advertising, email marketingul este mult mai putin costisitor, mai personal si mai informativ pentru client oferind, totodata, statistici si rezultate specifice ale actiunilor de marketing.
In acest articol iti vom oferi cateva trucuri cu privire la modul in care poti sa-ti promovezi localul prin intermediul email marketing-ului astfel incat sa cresti notorietatea localului tau si, totodata, numarul de clienti.
Primul pas: cum colectezi adresele de email?
Cu siguranta aceasta este partea cea mai anevoiasa a email marketingului: cresterea organica a bazei de date cu potentiali clienti. Iata cateva metode prin care poti realiza acest lucru:
- Solicitarea adresei de email fiecarei persoane care intra pe usa localului tau poate fi o sarcina mult prea intruziva si obositoare, asadar calea cea mai la indemana si cea mai potrivita de a incepe consta in colectarea adreselor de email este de la clientii tai fideli. Creste-ti afacerea cu ajutorul persoanelor care deja iubesc serviciile tale.
- Pe de alta parte, ai posibilitatea de a colecta adrese de email prin intermediul formularelor de sugestii si reclamatii. La sfarsitul mesei, cu ajutorul unui card prin care evaluezi satisfactia clientilor tai poti sa soliciti si adresa de email. Astfel, vei obtine informatii pretioase atat cu privire la experienta clientilor tai precum si adresele lor de email.
- Sau poti sa pui langa hostesse un caiet cu impresii in care musafirii sa-si noteze numele si adresa de email. Incearca sa porti acest caiet cu tine ori de cate ori mergi la un targ sau expozitie culinara.
- Pe langa metodele de mai sus colectarea adreselor de email se poate face si in mediul online, prin adaugarea unui formular de abonare pe website-ul sau pagina de Facebook a localului. Pentru o rata mai mare de succes poti sa oferi o recompensa persoanelor care iti ofera email-ul, sub forma unui cupon de reducere printabil care poate fi folosit in local. Acesta poate fi trimis automat in email dupa ce persoana se aboneaza.
Pasul doi: cum compui mesajul catre publicul tinta?
O data ce ai colectat adresele de email, atentia ta trebuie sa fie canalizata inspre a trimite mesajul corespunzator, nisei potrivite de oameni in conformitate cu obiectivul tau.
Care ti-e obiectivul? Doresti sa trimiti oamenii pe site-ul tau sau sa-i aduci in local, sa fii recomandat altor oameni sau sa se inscrie la o promotie? Oricare obiectiv iti vei stabili, retine faptul ca un singur obiectiv/newsletter este mai mult decat suficient.
Stabileste frecventa: cat de des doresti sa trimiti newslettere? Mai mult de o data/saptamana aduce inspre spam, iar daca o faci mai rar oamenii ar putea uita de restaurantul tau.
Alege un format de newseletter si pune logo-ul restaurantului tau in header. Fii scurt si la obiect. Majoritatea oamenilor nu agreeaza newslettere mai lungi de 200 de cuvinte. si mai ales nu uita de call to action.
De asemenea, pastreaza acelasi tip de template in fiecare newseletter pe care-l trimiti. Sendmachine iti ofera ocazia de a salva template-urile si de a le reutiliza ori de cate ori doresti.Este extrem de important sa fii consecvent in aceasta directie pentru a contura un branding puternic.
Mai jos sunt cateva exemple de informatii pe care le poti introduce in newseletter pentru a-ti pastra clientii interesati:
-
Schimbari in meniu. Informeaza-i si pe ei. Cu siguranta vor veni sa deguste noile sortimente!
-
Evenimente speciale. Anunta degustarile de vineri sau dineurile de 8 Martie, sau la ocazii speciale, cu cateva saptamani inainte. De asemenea, trimite un email de reminder cu cateva zile inainte de eveniment.
-
Demostratii culinare. Daca participa la acest eveniment un bucatar renumit, clientii tai vor fi curiosi sa vina sa-l cunoasca.
-
Atractii locale. Daca exista un eveniment de interes in orasul tau sau puncte de atractie turistica poti sa le promovezi prin intermediul newseletter-ului. Mai mult, poti castiga bile albe daca inviti participantii sau organizatorii in localul tau la final.
-
Promotii. Orice fel de promotii, discounturi sau cupoane ar trebui incluse in newsletter-ul tau. Sunt inportante deoarece oamenii sunt natural orientati catre oferte avantajoase.
-
Stiri de interes general. Poti trimite o informare clientilor fideli in conditiile in care angajezi un ospatar nou, sau cand decizi sa renovezi o anumita arie.
Pasul trei: ce fel de statistici te intereseaza?
In prima etapa, analizezi statisticile strict pentru campania pe care ai trimis-o recent pentru a a evalua care este procentul de deschideri si click-uri raportat in raport cu obiectivul tau.
De asemenea, la fiecare final de luna recomandam efectuarea unui raport detaliat pe lista de contacte si pe statistici generale de trimiteri. In functie de acest raport, vei vedea in ce masura e nevoie sa-ti ajustezi planul de marketing sau sa continui cu el.
Speram ca ti-a fost de folos acest articol si … ne vedem pe terasa restaurantului tau. 🙂