Întrebări și răspunsuri despre email marketing și GDPR

Odată cu implementarea noii reglementări cu privire la protecția datelor, clienții noștri au ridicat multe întrebări cu privire la legea GDPR şi cum afectează aceasta email marketingul. În cele ce urmează, vă vom oferi răspunsul dorit la câteva dintre întrebările voastre cu privire la GDPR şi email marketing.

  1. Se poate retrimite mailul de validare GDPR după data de 25 mai?

Reglementarea GDPR nu prezintă în mod concludent dacă validările se pot trimite după data de 25 mai. Dacă ai trimis validarea înainte de 25 mai, nu trebuie să le o trimiți după această dată. Trebuie să revalidezi, doar abonații care nu ți-au acordat permisiunea.

  1. Am 500 de abonați la newsletter care nu au dat click pe linkul de validare, ce trebuie să fac în acest caz?

Chiar dacă abonații au uitat să dea click pe linkul de revalidarea, newsletter-ul va fi trimis în continuare la adresa lor de email, deoarece dacă vor dori să se dezaboneze, vor trebui să te contacteze pentru această acțiune.

  1. Cum le putem arăta abonaților datele personale pe care le colectăm?

Nu uita, ești obligat să le arăți abonaților tăi datele personale pe care le colectezi. Poți face acest lucru printr-un document PDF sau alt format ce poate fi citit. Tot ceea ce contează, este să le arăți abonaților tăi toate datele personale pe care le colectezi.

  1. Cum sunt afectate micile întreprinderi de legea GDPR? Se aplică legea cetățenilor care nu fac parte din UE sau SUA?

Reglementarea GDPR trebuie să fie respectată de toate întreprinderile indiferent dacă sunt mici sau mari. Legea GDPR se aplică şi companiilor din afara UE sau SUA deoarece toate afacerile care au clienți din UE trebuie să adereze la această lege.

  1. Care sunt consecințele violării legii GDPR? Se trimite o avertizare?

Violarea legii GDPR are diferite consecințe, depinde de la caz la caz. Se pot percepe amenzi sau suspendarea temporală sau permanentă la accesul asupra datelor personale. Uneori se emit şi avertizări.

  1. Dacă website-ul este compromis din cauza unei violări a securității cum pot raporta acest lucru?

Dacă website-ul a fost hack-uit atunci în decurs de 72 ore trebuie să raportezi acest lucru autorităților competente. În cazul în care datele afectate sunt senzitive această alertare trebuie făcută în mai puțin de 72 de ore.

  1. Dacă am primit consimțământul abonaților, mai trebuie să includ şi un buton de dezabonare?

Reglementarea GDPR menționează în mod clar că newsletterele trebuie să comunice abonaților modul în care pot să își retragă datele personale prelucrate. Acest lucru se poate realiza cu ușurință prin intermediul unui buton de dezabonare.

  1. Pot să implementez mail-uri automate, pentru a trimite noutăți şi oferte clienților mei?

Dacă ai obținut consimțământul scris al abonaților tăi, te poți folosi în continuare de cele mai bune tehnici de email marketing pentru a le trimite oferte acestora. Asigură-te doar că aceștia ți-au oferit consimțământul de a le prelucra datele.

  1. Consimțământul abonaților are o dată de expirare?

Nu există o dată de expirare a consimțământului abonaților, din moment ce le oferi o metodă ușoară acestora de a se dezabona de la website-ul tău.

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.