Segmentarea listelor email cu Sendmachine
Este cunoscut faptul ca segmentarea listelor email ajuta la eficientizarea campaniilor, aduce mai multe deschideri, click-uri, precum si conversii. Prin segmentare creezi grupuri de persoane carora le trimiti email-uri relevante, care au un continut conform preferintelor. Sendmachine iti pune la dispozitie un sistem de segmentare a listelor prin care vei creste implicarea abonatilor si vei aduce mai multe vanzari.
Cum segmentezi o lista de email-uri
Inainte sa incepi selectarea criteriilor de segmentare, trebuie sa alegi daca abonatii trebuie sa indeplineasca “Toate” sau “Unele” dintre acestea.
Segmentare in functie de Activitatea in Campanie
Selecteaza din prima casuta “Activitatea Campaniei”
In casuta din mijloc ai optiunile:
In ultima casuta gasesti:
Varianta A
1. Deschis + Oricare din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii care au deschis cel putin o campanie email din ultimele 5, 10, 20 trimise
2. Deschis + Toate din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii care au deschis toate campaniile email din ultimele 5, 10, 20 trimise
3. Deschis + Alegerea unei campanii
Abonatii care au deschis campania aleasa
Varianta B
1. Click + Oricare din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii care au dat click in cel putin o campanie email din ultimele 5, 10, 20 trimise
2. Click + Toate din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii care au dat click in toate campaniile email din ultimele 5, 10, 20 trimise
3. Click + Alegerea unei campanii
Abonatii care au dat click in campania aleasa
Varianta C
1. A fost trimis + Oricare din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii spre care a fost trimisa cel putin una din ultimele 5, 10, 20 campanii
2. A fost trimis + Toate din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii spre care au fost trimise ultimele 5, 10, 20 campanii
3. A fost trimis + Alegerea unei campanii
Abonatii spre care a fost trimisa campania aleasa
Varianta D
1. Nu a deschis + Oricare din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii care nu au deschis cel putin o campanie din ultimele 5, 10, 20 trimise
2. Nu a deschis + Toate din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii care nu au deschis nici o campanie din ultimele 5, 10, 20 trimise
3. Nu a deschis + Alegerea unei campanii
Abonatii care nu au deschis campania aleasa
Varianta E
1. Nu a dat click + Oricare din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii care nu au dat click in cel putin o campanie email din ultimele 5, 10, 20 trimise
2. Nu a dat click + Toate din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii care nu au dat click in nici o campanie din ultimele 5, 10, 20 trimise
3. Nu a dat click + Alegerea unei campanii
Abonatii care nu au dat click in campania respectiva
Varianta F
1. Nu a fost trimis + Oricare din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii spre care nu a fost trimisa cel putin una din ultimele 5, 10, 20 campanii
2. Nu a fost trimis + Toate din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii spre care nu a fost trimisa nici o campanie din ultimele 5, 10, 20
3. Nu a fost trimis + Alegerea unei campanii
Abonatii spre care nu a fost trimisa campania aleasa
Segmentarea in functie de Data Adaugarii in lista
Selecteaza din prima casuta “Data Adaugarii”
Varianta A
1. “Este dupa”/”este inaintea” + Ultima campanie a fost trimisa – (data)
Email-ul a fost adaugat in lista dupa/inaintea ultimei campanii trimise
2. “Este” + Ultima campanie a fost trimisa – (data)
Email-ul a fost adaugat in lista la data ultimei campanii trimise
Varianta B
1. “Este dupa”/”este inaintea” + O anumita campanie a fost trimisa + Nume campanie – (data)
Email-ul a fost adaugat in lista dupa/inaintea datei la care a fost trimisa campania aleasa.
2. “Este” + O anumita campanie a fost trimisa + Nume campanie – (data)
Email-ul a fost adaugat in lista in data trimiterii campaniei respective
Varianta C
1. “Este dupa”/”Este inaintea”/”Este” + O data specifica + Data
Email-ul a fost adaugat in lista dupa/inainte/exact in data respectiva
Segmentare dupa “Informatie Modificata”
Selecteaza in prima casuta “Informatie Modificata”
Varianta A
1. “Este dupa” + Ultima campanie a fost trimisa – (data)
Adresele al caror status (abonare/dezabonare/reabonare/eliminare) a fost modificat dupa data ultimei campanii trimise
2. “Este inainte” + Ultima campanie a fost trimisa – (data)
Adresele al caror status (abonare/dezabonare/reabonare/eliminare) a fost modificat inainte de data ultimei campanii trimise
3. “Este” + Ultima campanie a fost trimisa – (data)
Adresele al caror status (abonare/dezabonare/reabonare/eliminare) in data ultimei campanii trimise
Varianta B
1. “Este dupa”/”este inaintea” + O anumita campanie a fost trimisa + Nume campanie – (data)
Adresele de email al caror status (abonare/dezabonare/reabonare/eliminare) a fost modificat dupa/inainte de data la care a fost trimisa campania aleasa.
2. “Este” + O anumita campanie a fost trimisa + Nume campanie – (data)
Adresele de email al caror status (abonare/dezabonare/reabonare/eliminare) a fost modificat in data cand a fost trimisa campania respectiva
Varianta C
1. “Este dupa”/”Este inaintea”/”Este” + O data specifica + Data
Adresele de email al caror status (abonare/dezabonare/reabonare/eliminare) a fost modificat dupa/inainte/exact in data respectiva
Segmentare dupa “Rating Membru”
1. Rating Membru + Este/Nu este + 1-5 stele
Adresele de email care au rating egal/inegal cu stelele alese
2. Rating Membru + Este mai mare decat/este mai mic decat + 1-5 stele
Adresele de email care au rating mai mare/mai mic decat stelele alese
Segmentare dupa “Sursa Inregistrarii”
1. Sursa Inregistrarii + A fost/Nu a fost + API
Adresele de email care au fost/nu au fost abonate prin API
2. Sursa Inregistrarii + A fost/Nu a fost + Formular Gazduit
Adresele care au fost/nu au fost prin Formular Gazduit
3. Sursa Inregistrarii + A fost/Nu a fost + Importare Lista + Orice
Adresele de email care au fost/nu au fost importate prin Importare Lista indiferent de data
4. Sursa Inregistrarii + A fost/Nu a fost + Importare Lista + Fisier Incarcat/Lipit – (data)
Adresele de email care au fost/nu au fost importate prin Importare Lista la anumita data
Segmentare dupa “Campurile aditionale”
Alege “Adresa email”, “Nume” sau orice alt camp aditional folosit in listele email.
1. Adresa email + Este/Nu este/Contine/Nu contine/Incepe cu/Se incheie cu + Caracterele
2. Adresa email + Este mai mare decat/Este mai mic decat + Caracterele
Dupa ce ai ales criteriile click pe “Vizualizare” pentru a realiza segmentarea.
Se vor afisa rezultatele segmentarii, dupa care va trebui sa ii dai un nume segmentului creat, apoi sa il salvezi pentru a putea sa il folosesti ulterior la trimiterea campaniilor. Ai si optiunea sa il editezi daca mai doresti sa faci modificari.