![Segmentarea listelor email cu Sendmachine](https://blog.sendmachine.ro/wp-content/uploads/2015/05/segementare_email1.png)
Segmentarea listelor email cu Sendmachine
Este cunoscut faptul ca segmentarea listelor email ajuta la eficientizarea campaniilor, aduce mai multe deschideri, click-uri, precum si conversii. Prin segmentare creezi grupuri de persoane carora le trimiti email-uri relevante, care au un continut conform preferintelor. Sendmachine iti pune la dispozitie un sistem de segmentare a listelor prin care vei creste implicarea abonatilor si vei aduce mai multe vanzari.
Cum segmentezi o lista de email-uri
Inainte sa incepi selectarea criteriilor de segmentare, trebuie sa alegi daca abonatii trebuie sa indeplineasca “Toate” sau “Unele” dintre acestea.
![toate](http://blog.sendmachine.ro/wp-content/uploads/2015/05/toatee.png)
![unele](http://blog.sendmachine.ro/wp-content/uploads/2015/05/unelee.png)
Segmentare in functie de Activitatea in Campanie
Selecteaza din prima casuta “Activitatea Campaniei”
In casuta din mijloc ai optiunile:
In ultima casuta gasesti:
![activitate campanie](http://blog.sendmachine.ro/wp-content/uploads/2015/05/activitate-campanie1.png)
Varianta A
1. Deschis + Oricare din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii care au deschis cel putin o campanie email din ultimele 5, 10, 20 trimise
2. Deschis + Toate din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii care au deschis toate campaniile email din ultimele 5, 10, 20 trimise
3. Deschis + Alegerea unei campanii
Abonatii care au deschis campania aleasa
Varianta B
1. Click + Oricare din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii care au dat click in cel putin o campanie email din ultimele 5, 10, 20 trimise
2. Click + Toate din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii care au dat click in toate campaniile email din ultimele 5, 10, 20 trimise
3. Click + Alegerea unei campanii
Abonatii care au dat click in campania aleasa
Varianta C
1. A fost trimis + Oricare din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii spre care a fost trimisa cel putin una din ultimele 5, 10, 20 campanii
2. A fost trimis + Toate din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii spre care au fost trimise ultimele 5, 10, 20 campanii
3. A fost trimis + Alegerea unei campanii
Abonatii spre care a fost trimisa campania aleasa
Varianta D
1. Nu a deschis + Oricare din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii care nu au deschis cel putin o campanie din ultimele 5, 10, 20 trimise
2. Nu a deschis + Toate din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii care nu au deschis nici o campanie din ultimele 5, 10, 20 trimise
3. Nu a deschis + Alegerea unei campanii
Abonatii care nu au deschis campania aleasa
Varianta E
1. Nu a dat click + Oricare din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii care nu au dat click in cel putin o campanie email din ultimele 5, 10, 20 trimise
2. Nu a dat click + Toate din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii care nu au dat click in nici o campanie din ultimele 5, 10, 20 trimise
3. Nu a dat click + Alegerea unei campanii
Abonatii care nu au dat click in campania respectiva
Varianta F
1. Nu a fost trimis + Oricare din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii spre care nu a fost trimisa cel putin una din ultimele 5, 10, 20 campanii
2. Nu a fost trimis + Toate din ultimele 5, 10, 20 campanii
Abonatii spre care nu a fost trimisa nici o campanie din ultimele 5, 10, 20
3. Nu a fost trimis + Alegerea unei campanii
Abonatii spre care nu a fost trimisa campania aleasa
Segmentarea in functie de Data Adaugarii in lista
![data adaugarii](http://blog.sendmachine.ro/wp-content/uploads/2015/05/data-adaugarii1.png)
Selecteaza din prima casuta “Data Adaugarii”
Varianta A
1. “Este dupa”/”este inaintea” + Ultima campanie a fost trimisa – (data)
Email-ul a fost adaugat in lista dupa/inaintea ultimei campanii trimise
2. “Este” + Ultima campanie a fost trimisa – (data)
Email-ul a fost adaugat in lista la data ultimei campanii trimise
Varianta B
1. “Este dupa”/”este inaintea” + O anumita campanie a fost trimisa + Nume campanie – (data)
Email-ul a fost adaugat in lista dupa/inaintea datei la care a fost trimisa campania aleasa.
2. “Este” + O anumita campanie a fost trimisa + Nume campanie – (data)
Email-ul a fost adaugat in lista in data trimiterii campaniei respective
Varianta C
1. “Este dupa”/”Este inaintea”/”Este” + O data specifica + Data
Email-ul a fost adaugat in lista dupa/inainte/exact in data respectiva
Segmentare dupa “Informatie Modificata”
![informatie modificata](http://blog.sendmachine.ro/wp-content/uploads/2015/05/informatie-modificata1.png)
Selecteaza in prima casuta “Informatie Modificata”
Varianta A
1. “Este dupa” + Ultima campanie a fost trimisa – (data)
Adresele al caror status (abonare/dezabonare/reabonare/eliminare) a fost modificat dupa data ultimei campanii trimise
2. “Este inainte” + Ultima campanie a fost trimisa – (data)
Adresele al caror status (abonare/dezabonare/reabonare/eliminare) a fost modificat inainte de data ultimei campanii trimise
3. “Este” + Ultima campanie a fost trimisa – (data)
Adresele al caror status (abonare/dezabonare/reabonare/eliminare) in data ultimei campanii trimise
Varianta B
1. “Este dupa”/”este inaintea” + O anumita campanie a fost trimisa + Nume campanie – (data)
Adresele de email al caror status (abonare/dezabonare/reabonare/eliminare) a fost modificat dupa/inainte de data la care a fost trimisa campania aleasa.
2. “Este” + O anumita campanie a fost trimisa + Nume campanie – (data)
Adresele de email al caror status (abonare/dezabonare/reabonare/eliminare) a fost modificat in data cand a fost trimisa campania respectiva
Varianta C
1. “Este dupa”/”Este inaintea”/”Este” + O data specifica + Data
Adresele de email al caror status (abonare/dezabonare/reabonare/eliminare) a fost modificat dupa/inainte/exact in data respectiva
Segmentare dupa “Rating Membru”
![ratingmembru](http://blog.sendmachine.ro/wp-content/uploads/2015/05/ratingmembru1.png)
1. Rating Membru + Este/Nu este + 1-5 stele
Adresele de email care au rating egal/inegal cu stelele alese
2. Rating Membru + Este mai mare decat/este mai mic decat + 1-5 stele
Adresele de email care au rating mai mare/mai mic decat stelele alese
Segmentare dupa “Sursa Inregistrarii”
![sursainregistrarii](http://blog.sendmachine.ro/wp-content/uploads/2015/05/sursainregistrarii1.png)
1. Sursa Inregistrarii + A fost/Nu a fost + API
Adresele de email care au fost/nu au fost abonate prin API
2. Sursa Inregistrarii + A fost/Nu a fost + Formular Gazduit
Adresele care au fost/nu au fost prin Formular Gazduit
3. Sursa Inregistrarii + A fost/Nu a fost + Importare Lista + Orice
Adresele de email care au fost/nu au fost importate prin Importare Lista indiferent de data
4. Sursa Inregistrarii + A fost/Nu a fost + Importare Lista + Fisier Incarcat/Lipit – (data)
Adresele de email care au fost/nu au fost importate prin Importare Lista la anumita data
Segmentare dupa “Campurile aditionale”
![campaditional](http://blog.sendmachine.ro/wp-content/uploads/2015/05/campaditional1.png)
Alege “Adresa email”, “Nume” sau orice alt camp aditional folosit in listele email.
1. Adresa email + Este/Nu este/Contine/Nu contine/Incepe cu/Se incheie cu + Caracterele
2. Adresa email + Este mai mare decat/Este mai mic decat + Caracterele
Dupa ce ai ales criteriile click pe “Vizualizare” pentru a realiza segmentarea.
Se vor afisa rezultatele segmentarii, dupa care va trebui sa ii dai un nume segmentului creat, apoi sa il salvezi pentru a putea sa il folosesti ulterior la trimiterea campaniilor. Ai si optiunea sa il editezi daca mai doresti sa faci modificari.
![salvare segment](http://blog.sendmachine.ro/wp-content/uploads/2015/05/salvaresegment1.png)
![salveaza segment](http://blog.sendmachine.ro/wp-content/uploads/2015/05/salvaresegment2.png)