13 Modalitati pentru a avea mai multe click-uri in campaniile email

Convingerea persoanelor care iti viziteaza site-ul sa se aboneze la o lista de email-uri, pentru a primi ulterior newslettere, este doar jumatatea drumului. Adevarata incercare vine in momentul in care trebuie sa ii determini pe abonati sa acceseze link-urile din interiorul email-urilor. Un abonat se transforma in client in momentul in care da click pe ceea ce il intereseaza si ulterior face o achizitie.

Prin urmare, mai multe click-uri in email-urile trimise inseamna mai mult trafic care este directionat spre site, mai multe conversii sau mai multe vanzari.
 

click_sales

 

Nimanui nu ii place situatia din poza de mai sus !

Dupa rata deschiderii email-urilor, care poate sa fie imbunatatita destul de simplu prin modificarea subiectului, intra in scena rata click-urilor, care ofera destul de multe batai de cap detinatorilor de website-uri sau blog-uri.
 

rataclickuri

 

O rata a click-urilor scazuta este un semnal de alarma care te atentioneaza ca trebuie sa actionezi daca doresti sa ai mai multe conversii. Din fericire exista mai multe modalitati pentru a creste aceasta rata, astfel incat campaniile newsletter sa fie un succes.
 

1. Variaza lungimea continutului
Exista abonati care sunt convinsi sa acceseze un link dupa ce parcurg un continut aprofundat pe o anumita tema sau altii care vor doar ideea esentiala. Poti sa te joci cu aceste variante pentru a vedea preferintele audientei.
 

2. Motiveaza cititorul
Spune-le abonatilor ce beneficii vor avea daca acceseaza link-urile din interiorul email-ului.
 

3. Foloseste acelasi link in mai multe locuri
Adauga acelasi link in mai multe locuri pentru a creste vizibilitatea acestuia cand destinatarul parcurge email-ul.
 

4. Foloseste butoane
Butoanele de call to action (CTA) sunt mai vizibile in comparatie cu link-urile. Acestea se acceseaza mai usor in special pe dispozitivele mobile care au un ecran mai mic.
 

5. Solicita-le click-ul
Daca nu ai facut acest lucru pana acum, ar trebui sa incepi, pentru ca vei vedea imbunatatiri la rata click-urilor. Daca doresti ca destinatarii sa acceseze link-urile cere-le acest lucru, nu le arunca pur si simplu in email, ofera-le indicatii.
 

6. P.S.
Postscript-ul este un paragraf sau propozitie adaugata la sfarsitul continutului si semnaturii unei scrisori (sau alte scrieri). Acesta poate fi folosit si in email marketing pentru a atrage mai multe click-uri.
Cu ajutorul P.S.-ului, la sfarsitul email-ului, poti sa adaugi o nota finala care iese in evidenta fata de restul continutului, urmata de un buton de call to action sau un link. Acesta poate sa fie sub forma unui bonus, unei povesti interesante sau beneficiu. Mult mai multe detalii gasesti in articolul ”Puterea P.S.-ului”.
 

7. Curiozitate
Oamenii sunt o fire curioasa, iar folosirea unui continut care ofera curiozitati ii determina pe cititori sa acceseze link-urile pentru a afla mai multe detalii.
 

8. Ofera valoare
Probabil ai auzit de multe ori in ultima vreme acest detaliu. Este un fapt ca un continut de valoare va aduce intotdeauna mai multe click-uri si vei castiga increderea abonatilor.
 

9. Include testimoniale
Psihologia testimonialelor este folosita de multa vreme in marketing. Cand abonatul care primeste email-ul, vede ca oameni la fel ca el, din acelasi domeniu sau chiar prieteni actioneaza la continutul pe care l-a primit si el, este influentat sa mearga in aceeasi directie.
 

10. Claritate, simplitate
Asigura-te ca link-urile sunt tot timpul la vedere si design-ul email-ului nu ingreuneaza sesizarea acestora.
 

11. Segmentare
Una dintre tacticile cele mai eficiente este impartirea sau segmentarea unei liste mari de email-uri, in mai multe cu un numar mai mic de abonati, dar care au aceleasi interese. Astfel sansele de a accesa link-urile vor creste dramatic. Memoreaza: “Continutul specific (targeted content) este secretul”. Daca ii oferi abonatului exact continutul de care are nevoie, este clar ca vei avea un numar mai mare de click-uri.
 

12. Mobile friendly
Peste 50% din email-uri sunt deschise pe dispozitivele mobile. Prin urmare, asigura-te ca folosesti un template care se afiseaza corect si pe telefoanele mobile sau tablete, care au o rezolutie mai mica.
Daca folosesti un template care nu este mobile friendly, pe langa faptul ca vei pierde click-uri deoarece butoanele de call to action sau link-urile nu se vor observa usor, vei ajunge si la momentul cand te vei confrunta cu un numar mare de dezabonari.
 

13. Creaza o stare de urgenta
Starea de urgenta se poate crea prin adaugarea unei limite pentru ofertele din email-ul trimis. Exemplu: “Profita de oferta acum deoarece este valabila doar pana la ora/data …”.
 

P.S.
Daca tot am amintit de postscript mai sus, doresc sa mai adaug inca un amanunt important:
 

testeaza

 

Da… sigur ai mai intalnit in mai multe cazuri acest indemn, pentru simplul fapt ca este esential. Daca nu ai facut-o pana acum, incepe sa testezi diferite tipuri de continut, pozitia link-urilor, a butoanelor de call to action sau diferite tipuri de design. Optimizeaza pana vei obtine ceea ce doresti de la campaniile newsletter pe care le trimiti.

Autor Adrian Oltean

Sunt membru al echipei Sendmachine, iar scopul meu este sa va ofer informatii folositoare in desfasurarea activitatii, configurarea setarilor site-urilor sau aplicatiilor folosite de acestea.

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

This article has 2 comments

  1. Iosif Reply

    Desi in articol este vorba despre e-mail marketing, merita poate mentionat ca degeaba optimizam la maxim newsletter-ul daca site-ul e varza. Si site-ul trebuie sa fie maxim optimizat si, foarte important, pregatit pentru accesarea usoara de pe mobil. Timpul de incarcare conteaza iar foare mult, atat la e-mail cat si la site. Am intalnit newslettere unde sender-ul a inclus poze de peste 2000 pixeli, ceea ce e aberant. Daca deschid asa un e-mail de pe telefon.. imi ia 7 ani sa vad 10 poze. E pacat..

    P.S.-ul meu e P.S.-ul vostru, testati, testati, testati! Vedeti voi insiva de pe telefonul si calculatorul vostru cum arata newsletter-ul sau site-ul. Testati pe gmail, yahoo, hotmail (care blocheaza destul de usor multe mailuri), etc.

    Spor!

  2. Adrian Oltean Reply

    Foarte buna completarea in legatura cu website-ul ! Detinatorii de site-uri ar trebuie sa se adapteze la mobile pe toate fronturile.

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.