16 Modalitati Eficiente pentru a Creste Listele de Email-uri (infografic)

Ai decis sa adaugi email marketing-ul pe lista de prioritati? Foarte bine, pentru ca este una dintre cele mai valoroase resurse pentru a atrage clienti dedicati, care poate sa iti aduca multe conversii si vanzari.

Daca vorbim despre ROI (return of investment) sau Rata de Recuperare a Investiei, email marketing-ul, dintre toate metodele de promovare, ramane in continuare cel mai eficient in generarea de profit. La fiecare dolar investit, castigul este de aproximativ 40$. Trebuie specificat ca acest rezultat, in nici un caz, nu se poate obtine folosind o lista cumparata sau gasita pe internet. In primul rand aceasta practica nu este acceptata de nici un serviciu de trimis newsletter pentru ca este considerat SPAM (abonatii listei nu si-au dat acordul sa primeasca mesaje de informare din partea ta).

Atentie:
“FOLOSIREA UNOR LISTE CUMPARATE POATE DAUNA GRAV IMAGINII BRANDULUI !!!”

Toate companiile care au succes folosind aceasta tehnica de marketing, si-au crescut listele de email-uri in timp, cu rabdare, prin combinarea diferitelor metode de atragere si convingere. Prin aceste metode simple, aplicabile de catre orice persoana care detine un website, fiecare vizitator poate fi transformat intr-un client.

Modalitati de crestere a listelor email

1. Creeaza pagini de destinatie (landing pages)
Acestea sunt pagini de pe website-ul tau pe care ajung vizitatorii dupa ce dau click pe un link, reclama sau alte surse care aduc trafic.

2. Continut valoros
Ofera vizitatorilor continut valoros (tutorial pdf sau alte resurse) care se poate descarca, daca isi introduc adresa de email. Este una dintre cele mai eficiente metode folosita in acest moment.

3. Formulare de abonare
Adauga formular de abonare la newsletter in locurile unde ai vizitatori (website, blog, pagina de socializare). Pentru a convinge vizitatorul sa se aboneze poti sa il recompensezi cu ceva valoros.

4. Call to Action (CTA)
Foloseste butoane de call-to-action cu un mesaj convingator si care sa fie vizibile din primele secunde cand vizitatorul ajunge pe pagina. Cu ajutorul acestor butoane directionezi vizitatorii spre paginile care au continut atractiv.

5. Recenzii (reviews)
Adaugarea unor recenzii din partea utilizatorilor pe paginile unde exista formulare de abonare, cantareste foarte mult in convingerea vizitatorilor sa iti ofere email-ul.

6. Email-uri colectate in magazinul fizic
Magazinul fizic este o alta sursa pentru a strange email-uri. Pentru a atrage cat mai multe persoane, angajatii pot sa ii recompenseze pe acestia cu anumite produse sau cupoane de reducere.

7. Video
Utilizarea unui video pe un landing page creste rata de conversie cu 86%. In primul rand un video poate sa explice foarte bine despre ce este vorba pe pagina si in al doilea rand, ii retine pe vizitatori un timp mai indelungat in locul dorit de tine.

8. Continut superior
La sfarsitul unui articol ofera un bonus care are legatura cu ideile din acesta, reprezinta o extensie.

9. Comportamentul vizitatorilor
Foloseste instrumente care iti arata zonele cele mai accesate de pe site sau pana unde deruleaza vizitatorul pagina. Astfel poti sa vezi ce continut trebuie schimbat pentru a creste conversiile.

10. Cuvinte convingatoare
Scoate in evidenta cuvinte care sa ii faca pe cititori sa constientizeze valoarea ridicata a ceea ce le oferi. Cuvinte precum EXCLUSIV, TIMP LIMITAT, DESCARCARE GRATUITA, OFERTA SPECIALA, RECOMANDAT DE … , pot sa ii convinga mai rapid pe cititori sa profite de oferta.

11. Articole descarcabile
Aceasta optiune este foarte utila pentru vizitatorii care nu au prea mult timp la dispozitie, astfel incat sa il poata citi mai tarziu fara a fi nevoie de conexiuni la internet. Poti sa creezi un PDF cu articolul, iar dupa ce isi introduc adresa de email acesta se poate seta sa se descarce automat sau sa fie trimis pe email un link de download.

12. Adresele “comentatorilor”
Obtine adresele de mail ale persoanelor care comenteaza la articole, prin adaugarea unei casute de abonare la newsletter, langa celelalte spatii obisnuite.

13. Pop-up la plecare
Cand un vizitator doreste sa paraseasca pagina pe care a navigat, mai este inca o sansa sa realizezi conversia, daca nu ai reusit pana in acel moment. In momentul in care acesta apasa butonul X, se afiseaza un pop-up cu informatii convingatoare.

14. Concurs
Organizeaza un concurs pe site sau pe facebook care necesita email-ul pentru a participa.

15. Viteza
Viteza de incarcare a website-ului este foarte importanta cand vine vorba de conversii. O persoana interesata sa obtina anumite informatii va dori sa le obtina rapid. Un site care are nevoie peste 5 secunde pentru a se incarca este condamnat. Mai mult ca sigur ca vizitatorul va pleca, prin urmare vei pierde increderea lui.

16. Testeaza
Daca nu ai facut-o pana acum, ar trebui sa incepi sa testezi diferite tipuri de continut, butoane de call-to-action, culori, imagini, formulare de abonare etc., pana gasesti formula cea mai eficienta.

P.S.: Pentru informatii suplimentare de invit sa parcurgi si infograficul de mai jos

P.P.S.: Infograficul contine inca 5 surse interesante la care nu te-ai gandit, pentru a creste numarul de abonati dintr-o lista.
 

infografic-liste
 

Sursa iconita imagine top: https://icons8.com/

Autor Adrian Oltean

Sunt membru al echipei Sendmachine, iar scopul meu este sa va ofer informatii folositoare in desfasurarea activitatii, configurarea setarilor site-urilor sau aplicatiilor folosite de acestea.

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.