De ce sa testam campania newsletter inainte de trimitere

Dupa ce ai creat email-ul pe care vrei sa il trimiti, in Editorul Sendmachine, exista un buton de Vizualizare, care va afisa email-ul in browser. Chiar daca email-ul arata cum ti-ai dorit nu este de ajuns, pentru ca in momentul in care este trimis acesta se va deschide in diferiti clienti de email si exista o sansa foarte mare sa nu se afiseze corect.

email test

 
Newsletter-ul sau email-ul de informare poate arata destul de diferit in clienti de mail precum Yahoo, Gmail, Outlook etc. si pentru a complica si mai mult situatia, o parte din clienti functioneaza diferit in functie de browser-ul prin care este accesat (Chrome, Firefox, Internet Explorer etc.)

Diferentele pot sa apara la margini, distante diferite intre elemente, imagine de fundal care nu se afiseaza si multe altele.

Trimiterea email-urilor de test nu afecteaza numarul creditelor disponibile, acestea se trimit gratuit. Daca ai de exemplu activat pachetul FREE cu 800 email-uri pe zi, dupa trimiterea email-urilor de test vei ramane cu acelasi numar.

 

10 lucruri pe care sa le testezi inainte sa trimiti o campanie email

 
1. Broken links (legaturi rupte) sau link-uri incorecte

Nu ai vrea ca o persoana care este hotarata sa achizitioneze un produs din newsletter-ul trimis sa nu poata sa acceseze pagina acestuia. Daca nu vrei sa pierzi comenzi asigura-te ca:

– fiecare link introdus in email este valid

– nu merge spre pagina altui produs sau spre o pagina inexistenta

– nu merge pe o pagina care nu functioneaza

– nu lipseste link-ul de pe buton

 
2. Butoane social media nefunctionale

Butoanele social media sunt importante pentru ca exista persoane care doresc sa distribuie continutul newsletter-ului sau sa urmareasca ultimele noutati despre activitatea ta pe retele de socializare si se aboneaza la pagina Facebook, Twitter, Google Plus etc. Verifica daca link-urile spre pagini sunt adaugate, sunt functionale sau nu duc spre alte pagini, pentru a nu pierde fani.

 
3. Erori gramaticale

In marketing este important sa nu faci greseli gramaticale. Daca nu esti destul de concentrat sau nu ai timp pentru o verificare amanuntita, trimite email-ul unei persoane care are rabdare sa citeasca atent fiecare cuvant si stii ca este atenta la detalii.

 
4. Imagini care nu se afiseaza corect

Orice imagine care nu se afiseaza deloc, nu apare la dimensiunile corecte sau este de o calitate slaba, pixelata, strica aspectul intregului email. Verifica aceste lucruri, iar daca observi aceste probleme remediaza-le.

 
5. Combinatii de culori care fac citirea mai grea

Asigura-te ca literele afisate pe culoare de fundal (background), nu sunt in conflict si fac citirea foarte grea si prin urmare posibilitatea ca mesajul sa nu fie vazut corect.

 
6. Subiectul si nume expeditor

Trimite email-uri de test pentru a vedea daca lungimea subiectului sau numele expeditorului sunt scurtate in diferiti clienti de mail, dar mai ales pe mobil. Incearca sa gasesti un subiect cat  mai scurt care sa reprezinte continutul email-ului, preferabil 50 de caractere sau mai putin.

 
7. Accesarea in diferite medii

Testeaza pe cat mai multe sau cele mai populare dispozitive (smartphone, tableta, laptop, PC), clienti de email si browsere pentru a intelege cum influenteaza fiecare in parte afisarea email-ului. Dupa ce ai gasit gasit o varianta de template care se afiseaza corect in toate mediile poti incepe trimiterea. Este important de retinut ca nu va arata exact la fel peste tot (butoanele pot sa fie cu colturi ascutite, nu rotunjite cum ai vrut sau unele texte pot sa fie putin deplasate), dar ideea este sa fie utilizabil, sa poata sa transmita corect informatia.

 

8. Link-ul pentru dezabonare

Fiecare campanie trebuie sa contina un link pentru dezabonare, astfel incat orice persoana care nu mai doreste sa primeasca email-uri sa il poata elimina din lista in care se afla. Testeaza daca ai introdus corect link-ul si apare pe cuvantul sau propozitia pe care doresti.

 

9. Macro pentru “vezi online”

Este indicat sa adaugi adaugi macro-ul [[PERMALINK]], in cazul in care sunt probleme de afisare a newsletter-ului in clientul de email. Acest macro iti ofera optiunea sa vezi in browser continutul email-ului.

 

10. Afisare corecta a macro-urilor [[EMAIL_TO]] si [[NUME]]

In cazul in care doresti sa adaugi in email aceste macro-uri testeaza daca se afiseaza corect adresa de email a destinatarului ( [[EMAIL_TO]] ) sau daca apare corect numele destinatarului ( [[NUME]] – in acest caz trebuie creat un camp aditional denumit NUME )

 

Autor Adrian Oltean

Sunt membru al echipei Sendmachine, iar scopul meu este sa va ofer informatii folositoare in desfasurarea activitatii, configurarea setarilor site-urilor sau aplicatiilor folosite de acestea.

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.