Ratingul Sendmachine

Daca ti-ai creat un cont la noi si iti doresti, pe buna dreptate, ca email-urile tale sa ajunga la destinatar, trebuie sa stii ca si tu contribui la acest proces. Ratingul fiecarui cont este influentat negativ de numarul de numarul de dezabonari, spam sau bounce (soft bounce sau hard bounce).

De exemplu, cu cat ai mai multe raportari de spam sau dezabonari in urma campaniilor tale cu atat va scadea mai mult ratingul de calitate. Pe de alta parte, pastrezi un rating bun daca ai un numar mare de deschideri sau click-uri si un engagement bun al bazei de date cu abonati.

Trebuie sa iei in considerare modul in care vei colecta abonatii si cum ii vei determina sa citeasca email-urile tale cu regularitate inca din etapa elaborarii planului de email marketing.

Daca nu ai o baza de date cu abonati dar doresti sa faci email marketing, sub nicio forma sa nu te gandesti sa achizitionezi sau sa inchiriezi baze de date de la diversi furnizori deoarece risti ca ratingul tau sa scada foarte mult iar trimiterile tale sa iti fie suspendate (sub 40% intrerupem trimiterea de email-uri).

Nemaivorbind de faptul ca reputatia firmei tale ar putea avea de suferit.

Rating bun.png

Img. 1 – Ratingul bun in Sendmachine

Rating mic.png

Img. 2- Rating slab Sendmachine

Ce este livrabilitatea si care e legatura cu ratingul fiecarui cont?

Livrabilitatea email-urilor reprezinta capacitatea unei platforme de a expedia email-urile si mesajele tranzactionale in casuta de email a destinatarului. Alaturi de aspectele aferente marketingului de continut (subiect email, poze, continut etc), unul dintre aspectele ce are un impact direct asupra livrabilitatii o au IP-urile.

Astfel ca, pastrarea IP-urilor la o reputatie excelenta reprezinta unul dintre cele mai importante obiective ale unei platforme de email marketing. Cu exceptia IP-urilor dedicate aferente conturilor cu volume foarte mari de email-uri, conturile utilizatorilor Sendmachine sunt grupate, mai multe, pe cate un IP.

Pentru a avea un control cat mai bun asupra procesului de trimitere a email-urilor, noi am implementat diverse sisteme care au ca principal scop detectarea eventualelor tentative de abuz, adrese de tip spamtramp sau adrese dubioase (ex. 236543@smapx.ro).

Ce ai de facut pentru a avea un rating bun?

  1. Colecteaza adrese de email double opt-in (aici e un articol cu modalitati de colectare a adreselor de email).

  2. Stabileste asteptarile abonatilor tai inca de la primul email (ce, cum si cand vor primi informari de la tine)

  3. Tine-te de cuvant! Trimite-le email-uri abonatilor cu informatiile promise si ai grija sa oferi informatii care sa le aduca plus valoare in legatura cu produsul tau sau cu ndustria in care activezi

  4. “Curata” periodic baza de date de adrese de tip softbounce (pe cele hardbounce le blocam noi automat)

  5. Foloseste-te de segmentare! Trimite email-uri personalizate in functie de preferintele de cumparare ale abonatilor tai.

  6. Autentifica-ti domeniul pentru a-ti imbunatati livrabilitatea

Speram ca informatiile prezentate ti-au fost de ajutor, iar daca ai intrebari iti stam la dispozitie!

Sursa poza: Freepik

 

Autor Carmen Moldovan

Sunt membra a echipei Sendmachine iar scopul meu este sa iti ofer informatii folositoare despre email marketing. Ai intrebari sau nelamuriri? Scrie-mi un email pe support@sendmachine.com

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *